1.2TSi start niet.

DinkyToy

Senior Member
Lastig probleem, de startmotor reageert niet op het draaien van de sleutel. Alle lampjes branden maar er gebeurt niets, zelfs geen klik. Accu en startmotor zijn oké.
Uiteindelijk lukt het meestal wel, na 20-30 keer proberen..
Wanneer de motor aanslaat functioneert veel van de comfort module niet. Geen cc, verwarming van slag etc. Dit reset zich naar normaal wanneer ik vervolgens onder het rijden het contact even onderbreek.

M’n garagehouder kan in de stapel foutcodes geen eenduidige aanleiding vinden.

Heeft iemand een suggestie?
 

Tees

Donateur
Eerst even 2 checkvragen: ik neem aan dat de accu en de startmotor los getest zijn dat je zegt dat ze OK zijn?

Als er niets aanslaat, betekent dat dat de startmotor geen stroom krijgt. Dat kan zijn omdat er een probleem in de bekabeling zit (breuk oid), óf omdat de ECU het geen goed idee vindt dat er gestart gaat worden. Dat kan door een verkeerd sensorsignaal zijn (al weet ik niet goed welke data de ECU daar allemaal voor gebruikt), of doordat de ECU de weg kwijt is danwel defect is. Ik zou het iig in de electronicahoek zoeken.
 

hemi24

Forumguru
Wat hangt er allemaal aan de autosleutel zelf?
Een hele vracht aan overige sleutels en zooi?
Heb namelijk het idee dat het aan het blokje onder het contactslot kan liggen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdZ

Donateur
Gezien de andere storingen zou ik de (aansluitingen van de) massakabel nakijken.
 

Blondegod

Actief lid
Zoals Ed ook al zegt ; ergens een slechte massa? ....... of toch een slechte accu?
Dit zijn wel vaak oorzaken van veel storingen (tegelijk)
 
Bovenaan Onderaan