12v op contactstroom

Hi allen,

Een vraagstuk waar online en via de zoekfunctie niet uitkom.
Zoals d de titel eigenlijk al zegt.

Ivm met een fm transmitter in de sigarettenaansteker wil ik deze graag via het contact geschakeld hebben.
De 12v aansluiting staat nu altijd aan, en zou zo dus heeel langzaam de accu leeg trekken.
Nu heb ik me laten vertellen dat dit soms makkelijk aan te passen is dmv een zekering te verplaatsen.

Iemand hier ervaring mee?
Of een andere oplossing, liefst zonder 't halve dashboard open te maken en draden te verleggen.
 

Tees

Donateur
Het is niet een kwestie van een zekering verzetten, maar van de aansluiting in de zekeringenkast om te zetten. De zekering van de sigarettenaansteker zit normaliter op een constante plus, en moet je dan omzetten naar een geschakelde plus. Denk dat je daarvoor wel de zekeringenkast moet uitbouwen, maar dat weet ik niet zeker (heb dat zelf nooit gedaan)
 

Antera

Donateur
Word een nieuwe voeding aanbrengen voor de aansteker. Dus bekabeling aanpassen naar een geschakelde voeding vanuit je zekeringenkast
 
Wat ik me afvroeg, staat de hoeveelheid stroom die zo'n transmitter trekt in verhouding tot het gebruik van de auto? Ik denk nl. dat wanneer je de auto dagelijks(?) gebruikt, je accu volgens mij meer dan voldoende bijgeladen wordt. Scheelt wel een berg werk als ik de reacties lees...
 
Bovenaan Onderaan