De nieuwe is geleverd...

Smeeuwis

Donateur
Jazeker, maar daar was geen budget meer voor... Het was of een Sportline 60 of een kale 85 in Energy Blue...
 

Smeeuwis

Donateur
Type aanduidingen is wat er bij mij al jaren als eerste vanaf gaat wegens niet mooi. Gaat me er niet om dat mensen denken dat het een duurdere is, want dat kunnen ze toch wel zien als ze het kenteken googelen. In dit geval was het als service / verjaardagscadeautje door de dealer al geregeld, samen met een glossy zwart logo op de 'motorkap'.

De reflector maakt hem optisch iets breder en ik vind het mooier staan i.c.m. de glossy zwarte bumperdelen. Net als je bijvoorbeeld bij een VW Tiguan R-Line vaak ziet.
 

Smeeuwis

Donateur
Vandaag weer een paar mooie mods gedaan, zoals een glossy zwart dorpelbeschermer bij de achterklep, de eerste krassen van de honden nagels stonden er al in...

Verder met een geleende OBD11 dongle wat mooie aanpassingen succesvol doorgevoerd:

Easy Entry via one-click-app
CH/LH 90 seconden (one-click-app) -> werkt nog niet helemaal, vraag gesteld in VAGCOM forum hier
Scandinavië DRL, achterlichten aan bij DRL (one-click-app)
Grootlicht assistent geheugen (one-click-app)

via long coding:

Snelweglicht van 140 km/h naar 100km/h
Lichtgevoeligheid dimlicht naar 1500 lux gezet, nu gaan de dimlichten nog eerder aan
Comfort knipperen naar 4 keer
AirCare geheugen aan
Dagrijverlichting instelbaar in menu
Rechts inhalen mogelijk als de ACC aan staat
Piepgeluid achterklep uit
Alarmpiep bij afsluiten geactiveerd
Alarmpiep instelbaar in menu
Lane Assist geheugenstand geactiveerd

Ik ben nog op zoek naar het aanpassen van de koplampsproeiers, die gaan meteen van de eerste keer sproeien al meedoen en dat wil ik niet. In mijn Octavia's was dat ook aangepast maar kan hier de long codings nog niet van vinden.
 

EdK

Forumguru
In mijn Octavia's was dat ook aangepast maar kan hier de long codings nog niet van vinden.
ehhh is/was inderdaad aan te passen maar dat was om de hoeveel keer er tussen de 2 sproeibeurten in niet werd gesproeid.
Maar de eerste keer sproeide ze altijd mee als de lichten aan stonden.
Dus wat velen deden was licht uit en eerste keer sproeien, dan deden licht sproeiers niet mee en doordat men van de standaard 5 naar bv 20 was gegaan sproeide de koplamp sproeiers pas bij de 20e keer mee !! ( uiteraard op de zelfde rit )

Na opnieuw starten begint het ritueel weer opnieuw
 

Smeeuwis

Donateur
IMG_0185.jpeg
Nog even een plaatje van de dorpellijst. Afkomstig van Kopacek. Past perfect en uiterst simpel te monteren.
 

Smeeuwis

Donateur
Over het niet werken van de TA knop op het stuur: ik kreeg bericht van een recall om op het stuurwiel het clustertje knoppen aan de rechterkant te laten vervangen. Bij mij ontbreekt hier een knopje wat andere Enyaqs wel hebben, en als ik op de TA knop druk geeft de auto een melding dat deze functie niet beschikbaar is. Vreemd. Betreft het knopje waarmee je de assistentiesystemen snel aan en uit kan zetten vanaf het stuur. Nu blijkt dat tijdens fabricage een verkeerde serie is geleverd en dat wordt dus gecorrigeerd bij de dealer. Wel pas eind mei… Iets met personeelstekort…

Nou ja, alles werkt verder zoals ik het wil. Bijna alles dan. Dus ik heb geen last van dat knopje. Daarna moet het als het goed is ook mogelijk zijn om een normale cruise control te activeren. Dat lukt nu nog niet maar die wil ik er wel graag bij.
 
Bovenaan Onderaan