defect aan 1.4 benzinemotor.

Canon-Eye

Forumguru
Niks nieuws toch?
Eind 1965 werkte ik, net van school, een tijdje op kantoor van een gerenommeerd Rotterdams expeditiebedrijf, op de afdeling die met auto's en binnenvaartschepen een beurtdienst Roterdam/Antwerpen v.v. onderhield. Zendingen variërend van <10 kilo tot partijen van vele tonnen - maar juist die minimumzendingen waren het interessantst. Minimum vrachtbedrag was meen ik 10 of 12 gulden, dus een 10-tonner vol van die pakketjes bracht sowieso al veel geld op, maar daar kwam dan per zending nog het een en ander bij voor zaken als loodsinslag, loodsuitslag, douanekosten, administratiekosten. Wij noemden dat de "snijposten" en die heb je dus in elke branche...
 

krikke5150

Senior Member
Uiteindelijk ging de garage akkoord om de rekening te halveren.
Onverwacht hoge kosten, maar uiteindelijk toch wat kunnen onderhandelen.
Als je niet onderhandeld geef je mooie sommen geld uit aan VAG.
Dit ga ik toch in gedachte houden bij een volgende aankoop, zeker weten...
 

JeSko

Forumguru
Oei, dan kan ik je meteen vertellen van twee vrienden van mij die beiden onredelijke kosten hadden aan hun X1, beide auto's geen 4 jaar oud, de ene turbo erdoor gevlogen na nog geen 50.000 km, de andere versnellingsbak kapot na 100.000 km, beide hebben geen euro coulance gehad bij de BMW dealer en zijn uit moeten wijken naar een merkspecialist, die de helft aanrekende en ook aangaf dat dit schandalig was, zeker die met de turbo is een gekend probleem.

Lang verhaal kort, doorgaans zijn het allemaal dezelfde sjachelaars.
 
Over het algemeen moet ik toch zeggen dat de garantie bij BMW doorgaans echt heel erg goed is!

Zowel een vriend als mijn broer hebben daar zeer goede ervaringen mee. De een kreeg bij een auto van 11 jaar oud en 200.000km een nieuw blok ( wel zelf vloeistoffen etc betalen ) en de ander een nieuwe inlaat bij een auto van 11 jaar oud en 245.000km á €1500,-. Beide auto's goed onderhouden maar niet bij de dealer.
 
Bovenaan Onderaan