e-tec / mild-hybrid weergave

Peter-036

Forumleiding
Moderator
9,4 kW accu wat op 12,6 PK komt alle kleine beetjes helpen
Als er inderdaad kW staat is het de kracht die de elektromotor kan leveren, ( 1kW is ~1,35 pk, maar dat wist je, bleek al uit je berekening).
Accucapaciteit wordt in kWh of Ah uitgedrukt.
 

Antera

Donateur
@True de accu kan je niet verwijderen zonder storingen te krijgen dus dat is een troost. Ik denk ook dat je je drukker maakt dan je denkt. De accu word zeker door de auto zelf gemonitord en zal bij bepaalde problemen zeker een storing geven. Je hebt namelijk 2 storingslampjes ( rood accu tekentje en een oranje accu tekentje) Ik spreek uit ervaring daarom trent :-)

De mild hybrid is niet gebouwd om electrisch te kunnen rijden. Dit vanwege het te weinig vermogen van de accu en dit alleen gebouwd is voor samen werken met optrekken. Dit bespaard al veel brandstof. Had je dit wel gewild moet je een hybrid nemen. Maar goed ook op een Hybrid zal je nooit de precieze status van je accu weten ook al geeft die wel aan hoe vol die is.

PS klopt bedoel ook 9,4KW aan electrische vermogen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: True

MarcoO2

Forumguru
Dat Skoda (wellicht strategisch) kiest om de rijder niet te vermoeien met advies en feedback over hybride rijden is een keuze, dat de rijder niets kan zijn over de mate van werking van dit deel vind ik een tekortkoming. Behalve als ik dus iets over het hoofd zie :)
In de Ford Focus MHEV die ik over een paar weken krijg, zit een uitgebreid menu waarin alle informatie terug te vinden is. Zowel in het SYNC4-systeem als in de virtual cockpit. beetje vergelijkbaar met wat Toyota laat zien in de Corolla. Het kán dus (inderdaad) wel - maar blijkbaar niet bij Skoda.
 
  • Leuk
Waarderingen: True

Skodaatje1980

Actief lid
@CDO ik ben uiterst tevreden met de eerste tank! Echt wel even een paar keren flink de sport mode geprobeerd met de kids in de auto. Dus een 1000km is zeker haalbaar. Ik ga uit van een 950km op 45 liter bij deze rijstijl
 

Bijlagen

  • IMG_0948.jpeg
    IMG_0948.jpeg
    786,8 KB · Weergaven: 50

CDO

Forumguru
ik durfde de stap nog niet aan naar hybride of e -ondersteuning maar kan wel een beetje jaloers worden van de verbruikscijfers.
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Indien je voor een automaat gaat heb je momenteel geen keuze.
Maar 20.1/100 is wel heel erg zuinig. Dat halen wij niet.
 
Bovenaan Onderaan