Geluk bij ongeluk

Eltjo

Forumguru
Ik geef de ladder aan vanaf het garagedak. Mijn vrouw pakt hem aan en zet hem nogal steil met een punt tegen de muur.
Ik denk, ik zou hem niet zo neerzetten, maar hij hoefde er maar kort te staan en vond het vervelend om daarover te beginnen.
Voor ik binnendoor in huis naar beneden ga, hoor ik de ladder al vallen en zie de ladder plat tussen onze auto’s liggen. Oef, valt mee.
Helaas, beneden blijken er 2 deukjes in de motorkap en een oppervlakkige schaafschade op de koplamp van de Trevis te zitten. Wel jammer, want hij was deukvrij (wel een iets donkerder l. spatbordje gekregen).

Niet verwachtende dat het door een verzekering gedekt zou worden, poets ik de schaafschades weg. Er is slechts een minimaal streepje lak weg.
Ook probeer ik nog met een zuignapje een deukje er uit te trekken en via een gaatje in het dubbele plaatwerk er uit te drukken - nee dat gaat niet.

Toch bel ik een paar dagen later de verzekeraar, met de vraag of het wellicht onder “een ongelukjes in en om het huis” verzekering valt.
Nee, dat niet. Maar waaide het hard? Ja, het waaide vorige week zondag harder dan gewoon, aldus de medewerkster, dus met WA+ valt het onder de stormschade verzekering!
Destijds heeft men mij WA+ bij de vorige auto van €800 verkocht... het zou goedkoper zijn dan WA, omdat ....
Nu bij deze auto niet meer iig, maar het komt goed uit in dit geval.

Toch morgen eens informeren of ik het gewoon niet kan laten repareren. Zo’n reparatie kost algauw €500 en als daar voor de schadehersteller €100-150 afgaat blijft er toch €350 over die beter in de technische kwaliteit geïnvesteerd kunnen worden.
Dat heb ik meermaals zo gehad bij een auto (€800 + 2x €400] en die onopvallende deukjes doen niet meer ter zake als zo’n auto verkocht wordt. Zeker niet bij die auto waarvan ik als laatste de neus plat reed bij 350dkm op de teller.
 

Tees

Donateur
Heb t al eerder gehad dat t schadebedrag gewoon op m'n rekening geboekt werd nadat ik een offerte van een schadeafhandelaar had opgestuurd (dat was wel de eis). Of ik t daarna liet repareren heeft nooit een haan naar gekraaid (heb ik toen trouwens wel gedaan).
 

Eltjo

Forumguru
Precies, het verschil tov toen is dat nu de hersteller direct zaken doet met de verzekeraar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Timmer

Donateur
Onze makelaar werkt ook samen met een aantal schadebedrijven, en als ik kies om te werken met dergelijk bedrijf, vervalt vaak de franchise. Dit is wel voor schade aan de woning, met de wagen heb ik geen idee (alle schadegevallen waren in de full omniumverzekering, en waren voor de wagen van men vrouw).
Wel al enkele keren glasbraak laten maken (sterretje of hele nieuwe voorruit) en dit was voor mijn geheel kosteloos, op de jaarlijkse bijdrage na.

Ik heb wel geleerd, dat een goede makelaar niet altijd de goedkoopste is, maar bij problemen gaan ze ook actief mee zoeken naar een oplossing, wat dan weer scheelt op lange termijn.
 

Eltjo

Forumguru
Vandaag geïnformeerd bij de verzekeraar. Als de auto niet hersteld wordt krijg ik helaas niets, dus laten we hem gewoon herstellen.
In september wordt de kap uitdeukt en overgespoten. Hopelijk kunnen ze een beetje verkleurde kleur maken zodat het net zoals nu aansluit bij de rest. De bumpers zijn al anders verkleurd dan de rest en er is eens een ander spatbord geplaatst dat minder verkleurd is.
Het overspuiten van de blanke lak afbladderende achterspoiler zou € 250 kosten. Dus net van de week een oud pasje genomen en het meeste er al verrassend makkelijk af geschrapt. Een grote bus met kleur en blanke lak heb ik al een jaar in huis. Die waren samen < € 20 en heb ik al op diverse andere lakschades gebruikt.
 
Bovenaan Onderaan