Goede VAG specialist regio Utrecht?

StijnJ

Lid
Ik ben op zoek naar een goede VAG specialist in Utrecht. De auto geeft een melding dat ik een naar een garage moet gaan (oranje uitroepteken + sos).
Ben langsgegaan bij de dealer waar ik hem heb gekocht. Zij geven aan dat het te maken heeft met een terugroepactie en dat alleen een Skoda dealer dat kan verhelpen (en dat Skoda dealer dat zonder kosten dient te verhelpen). Nu heb ik Muntstad en v Mossel geprobeerd, maar kan bij beide pas in juli: augustus terecht…
Heeft iemand een tip voor een dealer die wellicht eerder plek zal hebben?

Alvast dank,
Stijn
 

Tees

Donateur
Ik denk dat dit soort terugroepacties alleen door een dealer uitgevoerd kunnen worden. En kleine kans dat er een dealer in de regio eerder tijd heeft dan dit, helaas zitten ze allemaal met dit soort wachttijden (en veel garages ook). Ik neem aan dat het een probleem is waar je wel mee door kan rijden, hebben ze daar iets over gezegd?
In eerste optiek klinkt het me als een probleem met het systeem dat de hulpdiensten belt bij een aanrijding, dat is een bekend probleem bij deze generatie.
 

SuperBartje

Forumguru
Ik heb voor mijn auto ooit uitgevonden dat er een service recall was, die via de rdw site niet te vinden was.
Die vond ik met m'n chassisnummer op de skoda site in Australië:
Mogelijk ook op andere sites te vinden. Maar toen niet via de NL site.
Met die info heb ik ze hier geconfigureerd en is het bij het eerstvolgende onderhoud hersteld.
Via die site krijg je ook inzicht wat en hoe urgent.

Het symbool duidt volgens mij wel op iets urgents. En zo ja.moeten ze je ook snel(ler) helpen.

Succes!
 

StijnJ

Lid
Dank Tees. Denk ook niet dat het super urgent is. De verkopende garage kon niet zien wat het was, de call center mw bij muntstad vroeg of het een oranje of rood uitroepteken betrof. Oranje, dus geen prio denk ik dat het script aangaf..
 

StijnJ

Lid
Ik heb voor mijn auto ooit uitgevonden dat er een service recall was, die via de rdw site niet te vinden was.
Die vond ik met m'n chassisnummer op de skoda site in Australië:
Mogelijk ook op andere sites te vinden. Maar toen niet via de NL site.
Met die info heb ik ze hier geconfigureerd en is het bij het eerstvolgende onderhoud hersteld.
Via die site krijg je ook inzicht wat en hoe urgent.

Het symbool duidt volgens mij wel op iets urgents. En zo ja.moeten ze je ook snel(ler) helpen.

Succes!
‘ is not affected by any campaign’.
Dank, maar niet iets bekends lijkt het
 

Tees

Donateur
Ja, dat klinkt wel als een script-antwoord idd...was de verkoper trouwens een VAG-dealer of een algemene garage?
 

Tees

Donateur
De meeste garages hebben idd wel toegang tot dat soort systemen, maar kunnen of mogen geen softwareupdates doen. Heeft de garage m ook uitgelezen of alleen de weergegeven fout aangehoord?
Uiteindelijk denk ik dat je toch aan een dealer vastzit.
 

StijnJ

Lid
Weet ik niet. Ga eerst even vragen bij m’n verkoopgarage of zij nog iets kunnen betekenen qua naar voren schuiven bij voor hun ‘bevriende’ skodadealer en anders maar braafjes afspraak inplannen voor in de zomer..
 
Bovenaan Onderaan