Ik ga Enyaq (60) rijden

fanSkoda-VW

Donateur
Niet duur? Je ontwikkelt een auto en houdt een stukje software achter. Dat verkoop je dan voor wat extra pegels. Tja.

Ik had wel gehoord dat auto's in één standaard gemaakt zouden kunnen worden, en dat je idd na aanschaf extra features kan vrijgeven door extra betalingen.
Wederom Tja. En dan bepalen ze dat je auto te oud is en schakelen ze haar (!) uit.

Net als de recente storing van de Amazon Cloud. De Ring-bel deed het niet meer, een robotstofzuiger was ook uitgevallen.
Gelukkig heb ik geen pacemaker met een app.
Overigens ik heb schitterende geluidsboxen mét USB-aansluiting. Fabrikant is overgenomen, geen updates meer. USB is te verouderd en wordt niet meer ondersteund. Gaat dat ook voor de Enyaq tzt op die manier?

Ik vráág maar..... De Stanley stoomauto kan na 100 jaar nog steeds rijden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Chiptuning van ABT voor VAG en van Quadra tuning voor Alfa, is ook wat duurder dan bij andere bedrijven . Voor elektrische auto's zal ook wel een chiptuning branche ontstaan vermoedelijk
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Je ontwikkelt een auto en houdt een stukje software achter.
Tsja niets nieuws hoor !
Kijk maar eens bij de 1,0 TSI motoren
Allen zelfde blok maar in diverse PK/Nm verhoudingen.
En standaard bv 95Pk en wil je 115Pk dan is die meteen wat duurder en belachlijke prijs voor wat software !

Had Yeti Ambition en heb daar later zoveel aan kunnen zetten met VCDS dat ik uiteindelijk alle luxe had die een Elegance ook had.... Maar tussen de 2 uitvoeringen een belachlijk verschil in prijs voor iets wat er ook al inzat maar met software aangezet kon worden.

En helaas gaan we die kant steeds meer op, dus probeer altijd vriendjes te blijen met hackers !
Kunnen je een boel geld schelen in dit soort gevallen
 

TL@

Forumguru
De enige andere optie is het niet meer aanbieden van die 'goedkopere' uitvoeringen. Dat soort opties op 1 auto wel en de andere niet maakt het allemaal nog duurder.

Een motor van 95pk ontwikkelen kost vele malen meer dan de al bestaande terug tunen. Het is dus ofwel een terug getuned voor minder geld ofwel geen motor meer van 95pk.

Een auto ontwikkelen kost handenvol geld (met dank aan de overheden overal die allerlei regels willen opleggen, al dan niet terecht) dat er echt dingen geoptimaliseerd moeten worden. Je ziet het nu al, de kleinste/goedkoopste autootjes verdwijnen stilaan uit het aanbod.
 

JeSko

Forumguru
Ze gaan allemaal richting abonnement, wacht maar af. Privé Leasing is nu al keihard in, dat gaat zich doorzetten in opties. Je koopt een standaard auto en bepaalt zelf voor welke softwarematige opties je maandelijks bijbetaald, Audi is er met bezig om het op de markt te brengen.
 

WillemJan

Forumguru
Vandaag de auto bij ASV in Eindhoven opgehaald. Daar regelt mijn werkgever al zijn afleveringen.
En ik ben onder de indruk van de Enyaq. Wat een mooie, complete auto. Bijna van alles voorzien. Zelfs de lane assist die 'helpt' als je uit de baan dreigt te gaan. Het enige dat ik heb uitgezet is het aanpassen van de snelheid naar de wettelijke toegestane snelheid. Opeens ging de auto 70 rijden op een weg waar je 80 mag. De Enyaq wist het even niet meer. Vooral voor achterliggers nogal onveilig. Mijn zoon is ook onder de indruk. Hij vindt deze auto lekkerder rijden dan de MB160C.

Top. Ik ben a.s. donderdag aan de beurt ;)
En... hoe bevalt de auto?
 

Japanese Power

Donateur
En... hoe bevalt de auto?
Best. Nu 3 dagen sturen erop zitten. Alles went snel. Heerlijk zoeven. Wat een rust. Moet wel even stoeien met de ruimte komende vanuit een Kodiaq. Daar merk je dat hij qua (binnen)maten onder de Kodiaq is gepositioneerd. Iets wat je vanaf de buitenkant gezien niet zou zeggen.
 
Vandaag de auto bij ASV in Eindhoven opgehaald. Daar regelt mijn werkgever al zijn afleveringen.
En ik ben onder de indruk van de Enyaq. Wat een mooie, complete auto. Bijna van alles voorzien. Zelfs de lane assist die 'helpt' als je uit de baan dreigt te gaan. Het enige dat ik heb uitgezet is het aanpassen van de snelheid naar de wettelijke toegestane snelheid. Opeens ging de auto 70 rijden op een weg waar je 80 mag. De Enyaq wist het even niet meer. Vooral voor achterliggers nogal onveilig. Mijn zoon is ook onder de indruk. Hij vindt deze auto lekkerder rijden dan de MB160C.
Die setting om automatisch de snelheid aan te passen heb ik na 2 dagen ook snel uitgezet. Wat je zegt, soms ronduit gevaarlijk voor achteropkomend verkeer.
Verder ben ik net als jij zeer tevreden over de Enyaq! Veel spontane complimenten voor uiterlijk en uitvoeringsniveau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan