Nieuwe kodiaq

rampie

Senior Member
Ik ben op verkenning naar een opvolger van mijn huidige Superb uit 2015 en ben de Kodiaq aan het overwegen. Heb al 2dehands (jong-occasie) bekeken, maar kan voor een kleine meerprijs ook voor een nieuwe (clever)-versie kiezen. De vermoedelijke kleinere meerprijs komt er doordat ze deze zomer met een nieuwe Kodiaq komen.
Ik kan de aankoop ook nog een jaar uitstellen, maar ik vrees voor de duurdere nieuwprijs gezien het nieuwe model. Heeft er iemand van jullie ervaring, naar verleden toe naar prijsevolutie met de komst van een nieuw model?

Via de car configurator in Tjechie wel gezien hoe de nieuwe eruit ziet, maar wel nog maar 1 motortype beschikbaar. Vermoedelijk omdat deze nog nieuw is?
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
De nieuwe zal wel duurder gaan worden, dus als je het kan veroorloven zou ik gaan zoeken naar nieuwe voorraad auto's van de uitgaande Kodiaq. Daar kan je nog wel eens heel interessante kortingen of aanbiedingen op krijgen. Heb ik met een lease auto ook ooit gedaan, voor hetzelfde geld een flink beter uitgeruste auto. Voordeel is ook dat de kinderziektes er allemaal wel uit zijn.
 

rampie

Senior Member
Had één model op het oog, maar met de overnamepremie en hetgeen men voor de huidige auto gaf, kwam ik minder uit dan dat een andere firma voor dezelfde auto uitbetaalde als ik een 2dehands kocht. Die overname bij Skoda zit dus niet goed in elkaar....
 
Bovenaan Onderaan