Opladen stopt telkens

Sven the 240

Nieuw lid
Beste mederijders,

Ik ben in het gelukkige bezit van een 80 met de First Edition High uitvoering, dus zeer compleet uitgevoerd. Dit is een introductiemodel uit april 2021 die ik in december 2023 2e hands heb gekocht. Een heerlijke wagen waar ik heel blij mij ben.

Twee weken trad er opeens een probleem met laden op die ik hier graag wil delen in het geval het ooit bij jullie voorkomt. Gelukkig kon het snel opgelost worden.

Ik laat altijd op met de ANWB Slim Laden app om zo gebruik te maken van de laagste stroomtarieven. Dit werkt hetzelfde als de Gridio app met een maximum kW prijs. Uiteraard heb ik een flexibel energiecontract, want met een vast contract werkt dit niet. Op een ochtend merkte ik dat de Enyaq 's nachts niet opgeladen was. Toen ik hem handmatig wilde opladen kreeg ik onderstaande melding na 5 minuten. Door de auto telkens handmatig of via de MySkoda app tot laden te 'dwingen' kon ik gedurende de dag de auto vol laden.
Ik heb contact opgenomen met de dealer en die raadde me aan om het eens bij een andere laadpaal te proberen. Ik heb er toen de 'granny charger' van Skoda zelf aangehangen, die van 10 A die bij de auto zit. Ook hier het zelfde probleem.
De volgende dag heb ik de auto naar de dealer gebracht.
Deze kwam er echter ook niet uit en die hebben toen contact opgenomen met de Skoda fabriek. Die wilde toen de computer logs hebben ter analyse.
Gelukkig hebben die het probleem ontdekt, het was een bug in de software. De dealer heeft toen alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en toen lukte het laden weer.
Helaas wel al mijn auto-instellingen kwijt en ook de app moest opnieuw geïnstalleerd worden, maar het werkte tenminste weer.

laadproces.jpg
 
Bovenaan Onderaan