Petitie aan Skoda om software updates Enyaq af te dwingen

MarcoO2

Forumguru
Alsof men daar bij VW wakker van ligt. Die kijken nauwelijks op bij complete sjoemelschandalen...

Maar goed, iets doen is altijd beter dan stilzitten en klagen. Je weet 't nooit ;)
 

jesse_s93

Donateur
Uiteraard goed dat er aandacht voor wordt gevraagd, maar er zit wel een verschil tussen het in het algemeen verkrijgen van OTA updates of de update naar 4.0 waar het in de petitie voornamelijk omgaat. Als Skoda dat ooit beloof heeft, dan lijkt het me terecht, maar volgens mij hebben ze nooit gezegd dat de Enyaq zal worden geüpdatet naar 4.0, maar wel ondersteuning zal blijven krijgen, alsmede enkele nieuwe features:
Overigens hebben ze wel meerdere malen de update naar 3.2 beloofd via OTA. Sommige rijders hebben die update ook al gekregen, maar toch ook veel zitten nog op 3.0. Dat is niet netjes en schept daarmee logischerwijs ook niet veel vertrouwen voor bovenstaande statements.
 

Antera

Donateur
Ik geloof ook niet dat ze er wakker van gaan liggen. Zeker niet perse OTA maar misschien gewoon bij de dealer mogelijk als deze er is. En ze bieden ondersteuning en daarmee voldoen ze aan de regelgeving.
 

EdK

Forumguru
Tsja personeel heeft tegenwoordig toch steeds minder binding met hun bedrijf dus waarom zouden ze een nachtje slecht slapen van die update.....
Maar goed met hun 56K6 verbinding en die vele EnYaq updaten die verkocht zijn ( verkoophit ) duurt het natuurlijk wel even voor een ieder is geholpen.....
En ja als je dan onder aan die lijst staat.... dan duurt het heel lang voor je gevoel....
 
Bovenaan Onderaan