Roest bij de Fabia 5J

Bij de achterdeur rechts, zit roest, was me nog niet opgevallen tot zonet.
Is dit een bekend probleem? Ik kan ook in de deur geen plek vinden wat het veroorzaakt.

Behandelen:
Kaal schuren, novarox erop en dan een stuk zwart spuiten?
 

Bijlagen

  • E2A0E7B6-01D6-4B46-8585-531605BC6D1E.jpeg
    E2A0E7B6-01D6-4B46-8585-531605BC6D1E.jpeg
    990,9 KB · Weergaven: 36

SteGo

Donateur
Is het ook al helemaal doorgeroest? Even met een schroevendraaier in prikken.
Indien niet; inderdaad even kaal maken, beetje noverox of brunox erop en daarna wat kleur er overheen spuiten.
 

JeSko

Forumguru
Dit is duidelijk roest door schade, wellicht is daar ooit een kras ontstaan door het instappen met iets scherps/hard, of door er materiaal op de laten vallen in de garage, en dat is beginnen roesten omdat daar wel is vaker water op komt te liggen. Niets ernstigs gewoon afschuren tot op het punt dat de roest echt weg is, roestbeschermer erop, primer, spuiten, en klaar. Je kan zelfs de kleurcode achterhalen en deze in een spuitbusje laten gieten, dan is het nadien echt weer 100%.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

piair1982

Forumguru
Helaas komt roest wel voor, maar dat is ontstaan door invloed van buitenaf, van binnenuit roesten nog niet gehad op mijn Faab. Kentekenlampje is een keer vervangen, waarschijnlijk is toen lak beschadigd en dit is het resultaat. 20240403_133315.jpg
 

Tees

Donateur
De kentekenlampjes is een bekende plek voor roest bij deze generatie VAG autos. Mijn O2 heeft er ook last van en zo velen meer
 
Bovenaan Onderaan