Schade wasstraat

QOTSA

Actief lid
Onderstaande schade is mijn inziens ontstaan bij de wasstraat. Volgens de wasstraat kan een dergelijke schade niet veroorzaakt worden door een wasstraat. Ik ben geen expert. Wat denken jullie?

Ik krijg het niet top op de foto de schade loopt over de gehele rechter deurstijl door naar het dak.

IMG_8623.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_8624.jpeg
    IMG_8624.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 73
  • IMG_8625.jpeg
    IMG_8625.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 71

MarcoO2

Forumguru
Een borstel met zand op de haren zou iets dergelijks wel kunnen veroorzaken lijkt mij. Wat voor wasstraat was het?

Probleem is natuurlijk altijd je bewijsvoering - je moet immers niet aantonen dat de schade door de wasstraat veroorzaakt zou kunnen worden, maar dat de schade door de wasstraat veroorzaakt is.
 

QOTSA

Actief lid
Het was zo’n kettingwasstraat. Bewijsvoering is inderdaad lastig. Maar leg mij maar uit hoe een dergelijke schade op een andere manier zou kunnen ontstaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Zelfs een borstel met zand op de haren draait nu eenmaal met eenparige snelheid in één richting, hetgeen krassen kan veroorzaken die veel meer parallel lopen dan wat op de foto's te zien is, nl. krassen in diverse richtingen door elkaar.
Dit beeld doet eerder denken alsof er een zanderige doek of zoiets schuin en heen en weer bewegend over de auto is getrokken. Dat is natuurlijk speculatie, want geen idee hoe of waarom, maar het is wat bij mij opkomt als ik naar de foto's kijk.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Deze schade kan alleen door de wasstraat komen als deze defect is. Maar dan zouden alle auto's dezelfde schade moeten hebben. Want normaal gesproken kan deze schade daar niet door veroorzaakt worden.
 

Eltjo

Forumguru
Kan het door iemand van de wasstraat voor of na de wasbeurt handmatig gedaan zijn?
Te bewijzen is het allemaal niet. Is het te diep om weg te polijsten? Zo nee, dan is dat redelijk vlot weggepoetst.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik denk eerlijk gezegd dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Zelfs een borstel met zand op de haren draait nu eenmaal met eenparige snelheid in één richting, hetgeen krassen kan veroorzaken die veel meer parallel lopen dan wat op de foto's te zien is, nl. krassen in diverse richtingen door elkaar.
Dan vergeet je even de lappen die vaak aan het einde hangen, en die alle kanten op bewegen.
 

MarcoO2

Forumguru
Deze schade kan alleen door de wasstraat komen als deze defect is.
Of (te) vies.

Inderdaad moeten dan meer auto's dat probleem hebben (al hoeft dat niet per sé, vuil kan er ook alweer afgesleten zijn). Maar vind die andere auto's maar eens als de wasstraat niet meewerkt...
 

JeSko

Forumguru
Dit kan wel degelijk door de wasstraat zelf komen, zulke schade zie je vaak maar hier valt het door de kleur en lichtinval extra op. De krasstraat is dan ook voor niets goed, je auto ziet er van ver "proper" uit, maar eigenlijk verpest je gewoon je lak, je kan hem evengoed met de staalborstel wassen, zelfde effect.
 

QOTSA

Actief lid
Dank voor de reacties.
De auto was niet overmatig vies. Wel op vakantie geweest maar er zat geen zand of modder op de auto. Hij is ook nog afgespoten door mensen van de wasstraat voor ie door de wasstraat ging. Het zou kunnen dat het daar gebeurd is maar dat lijkt me sterk met een hogedrukspuit en wat schuim.
 

QOTSA

Actief lid
Oke, dat kan/kon ik helaas niet controleren. Ze zeggen wel geen andere klachten gehad te hebben maar goed, ze zullen iets anders zeggen ;)
 

Tees

Donateur
Tsja, helaas gebeurt dit wel eens vaker in de wasstraat. Ik heb nu een wasstraat gevonden waar ze uitgebreid met de hand wassen en dan alleen de laatste stap met een kleine 'wasstraat' doen. Is een bedrijfje dat ook detailing doet, dus dat zegt wel wat.

Maar bewijstechnisch is t bijna onmogelijk om aan te tonen dat het aan de wasstraat ligt. En dat weten ze donders goed bij die wasstraten, dus ze gaan meestal ook niet echt medewerkzaam zijn.
 

hemi24

Forumguru
Aan de krassen op de dakrail te zien, lijkt het wel op iets wat zich om een bepaalde afstand heeft herhaald.
Daarop afgaande zou de wasstraat wel een eerste verdachte zijn.
 
Bovenaan Onderaan