Sinds kort nieuwe Skoda Enjaq – advies gevraagd voor rittenregistratie

Thomasvdw

Nieuw lid
Ik lease sinds kort de Skoda Enyaq. Eerste ervaring met deze auto is uiterst positief!

Omdat ik met deze auto voor het eerst zakelijke kilometers ga rijden krijg ik ook te maken met rittenregistratie. Het moet namelijk aantoonbaar zijn dat ik niet meer dan 500 privé kilometers in het jaar rijdt. Daarnaast vind ik het ook handig om inzage te hebben in mijn eigen gereden zakelijke kilometers. Hoe houden jullie dit bij? Ik zit nog in de oriënteer fase. Dus tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Tronity. Die leest automatisch de ritten en laadsessies uit obv je MyŠkoda inlog. Tronity kan geen historie inlezen, dus koppel m zo vroeg mogelijk om de historie te behouden.
 

Thomasvdw

Nieuw lid
Ik heb nog even gekeken naar de mogelijkheden rondom Tronity en wat andere aanbieders. Las namelijk op een ander forum dat Tronity sinds vorig jaar geen rittenregistratie meer kan maken met de data. Klopt dit?

Kwam ook nog een andere aanbieder tegen genaamd YesHugo. Die hetzelfde soort product hebben voor MySkoda . Waarbij wel een rittenregistratie bij gehouden kan worden. Net zoals de accupercentage en actieradius.

Voor beide opties zijn geen OBD kastjes nodig. Super handig. Bij mijn vorige lease auto was dit nog wel nodig.
 
Bovenaan Onderaan