Software storing nieuwe Enyaq

SkodaEnyaq

Nieuw lid
Ik rijd sinds begin december een nieuwe Skoda Enyaq 80 - Sportline. Ik ben erg tevreden over de kilometers die ik er na 1 maand mee
heb gereden, zo'n 5000 :cool:

Maar na 4 weken begon de auto zelf, uit enthousiasme de pechhulp te bellen om deze vervolgens weer op te hangen. Dit alles tijdens het rijden, totdat ik de auto had uitgeschakeld bleef hij dit herhalen. Vervolgens kwamen er nog meer meldingen/storingen bij mbt lane assist, ACC etc... Alles ging willekeurig en soms gaf hij een dag geen meldingen.

Naar de garage gegaan, die hebben hem uitgelezen (er was gelukkig nog een plekje vrij gekomen) en ongeveer 6 verschillende zaken opnieuw geladen. Je raad het al, ik stapte in bij de garage en prompt begon dat ding weer te bellen. Zijn er meerdere die dit probleem herkennen? En zo ja, is dit toen goed en snel opgelost?

Ik stel de vraag omdat de Skoda garage waar de auto nu staat het erg druk heeft en mijn auto pas 20 maart aan de beurt is..... en ja hij staat er al sinds 11 januari..

Voor nu tijdelijk weer in een brandstof auto (SUV) mijn CO2 compensatie teniet aan het doen :D
 
Ja, bij mij hetzelfde. Een keer of 20 gehad. Vervelend, maar ik kon de call steeds weer annuleren. Het gebeurde vooral als het koud was. Ik had het idee dat t aan de gevoeligheid van de knopjes boven de binnenspiegel lag. Door de kou of misschien condens dacht de auto wellicht dat ze ingedrukt werden. Ik heb daar verder geen opvolging aan gegeven. De andere knopjes in die rij werkten op dat moment ook niet goed, zoals binnenlichten aan/uit werkte dan niet.
 

SkodaEnyaq

Nieuw lid
Gisteren een telefoontje gekregen dat alles weer ge-update is en zaken zijn aangepast in de software. Hij stond klaar en ik kon hem ophalen, top service want dat scheelt bijna 2 maanden wachten.

Maar je raad het al.. na een klein stukje rijden begon de ellende weer. Blijkbaar mogen ze van de fabriek niet direct een module vervangen voordat alle vinkjes zijn gezet en opdrachten zijn uitgevoerd. Daar mogen ze dan maandag weer verder mee, want dan breng ik de auto maar weer gezellig terug…

Wordt vervolgd..
 

JJ te G

Donateur
@SkodaEnyaq Garantieprocedure die gevolgd wordt is tenenkrommend. Kosten en ongemak worden bij de klant gelegd en pas als het echt niet anders kan worden onderdelen vervangen. Zo duurt het veel te lang voordat de storing is verholpen. Dit schaadt het vertrouwen en het imago van merk en product.
De vervanging van de stuureenheid (module) voor het schuif-/kanteldak kostte mij 4 maanden ergernis en ongemak.
 
Bovenaan Onderaan