Steenslag schade bijwerken

Okki

Donateur
De wegen rond Rotterdam zijn door de weinige vorst toch dusdanig slecht geworden, dag ik de afgelopen tijd behoorlijk wat tikken hoorde van opspattende steentjes.

Op de motorkap nu dus 4 kleine plekjes ( 1 á 2 mm)
Hoe kan ik deze het beste bijwerken. Heb wel eens iets gelezen om dit met een cocktail prikker aan te stippen met verf vanuit een lakstift?

IMG_20240229_163753052.png IMG_20240229_163746736.png
 

JeSko

Forumguru
Ja dat kan je doen maar verwacht er geen wonderen van, je gaat het altijd wel ietwat zien. Beste is PPF maar dat is duur, al kan je het enkel op de motorkap/voorbumper/spiegelkappen aanbrengen, dat zijn nl de gevoeligste punten voor steenslag. Goeie PPF kan minieme steenslagschade verbergen.
 

leon-cupra

Forumguru
PPF is een zelfhelende folie. Kras erin en door de folie te verwarmen gaat de folie zichzelf herstellen. In jouw geval gaat dan niet meer opbrengen want de schade is er al. Is daarnaast ook belachelijk duur. Voor dat geld kan je de motorkap ook een paar keer laten herspuiten.

Bestaan lakstiftjes die je online of bij jouw dealer kan bestellen met de juist lak. Verwacht daar wel geen wonderen van. Moet je heel precies aanbrengen anders trekt het op niets.
 

Tees

Donateur
Ik zou lakstiftjes (kleur + blank) kopen en aantipstaafjes in verschillende diktes. Daarmee kan je veel nauwkeuriger aanstippen dan met die kwastjes die in de lakstiften zitten. Onzichtbaar wordt t daarmee niet, maar wel een stuk minder opvallend. En bovendien is het dan ook weer beter beschermd.
 

JeSko

Forumguru
PPF staat voor Paint Protection Film.

En is duur maar niet herspuiten duur hoor @leon-cupra ;) PPF kan zoals ik al zei overigens over al bestaande steenslag, de folie zal dit verdoezelen.
 

Japanese Power

Donateur
Was het niet onze @CDK die destijds z'n hele Kodiaq in de PPF heeft laten zetten, of had Corné destijds een ander middel op z'n beer laten wrappen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan