Storing Start-stop, oranje motor icoon is aan

hemi24

Forumguru
@Antera : wat denk je van deze storing:

16106 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83)
P2185 00 [10101111] - Signal too High
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Kan dat ook een oorzaak zijn van de storing in het start-stop systeem?

Iemand een idee waar deze sensor zich bevindt bij een 1.0TSI?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou verwachten dat de sensoren onder bij de uitgang van de radiateur zou zitten, zoals op bijgevoegde afbeelding voor de 1.5TSI:

vag 1.0tsi g83 coolant sensor - Google Zoeken.jpeg.png
 

Tees

Donateur
Als ik me goed herinner zijn er bij de EA211 2 sensoren: eentje onderaan de radiateur en eentje op de motor (ook ergens onderaan).

Edit: sorry, precies zoals @hemi24 al zei!
 

Skodaatje1980

Actief lid
Hij is uitgelezen door century en wat blijkt…


Steenmarter! Ik heb er wel een steenmarter verjagen inzitten alleen die geeft geluidjes. Blijkbaar had deze marter daar lak aan want de hele kabel waar de koelvloeistof doorloopt is doorgeknagen.

Kan dus geen meter verder rijden wat zich dus veel ongemakken meebrengt. Nu komt er een marter verjager in die op meerdere plekjes bij de onderdelen een stroom tik geven als de marter dat raakt. Dat schijnt nog het enige te zijn dat je mag doen om ze te verjagen. Kost wel ff €400 extra maar goed dan heb ik hopelijk al dat gezeik niet meer. Alles bij elkaar €899 om dit even te verhelpen

Ik overweeg nu wel een steenmarter verjager te halen en die te planten in de tuin die zich richt op de plek waar de auto staat.

En dan staat er nog een achteruitrij camera op de planning voor juni.. zucht dure (onverwachte) tijden
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je de auto op eigen grond kunt zetten, haal dan bij de bouwmarkt een paar meter redelijk fijnmazig gaas.
Leg dat strakgetrokken neer op de plek waar de auto staat; afhankelijk van de ondergrond vastmaken op de hoeken. Of nog beter: bevestig het gaas met nietjes of zo op latten van ca. 1 à 1,5 cm dikte in de lengterichting (langs de randen en eentje in het midden), dat gaat meteen het weer oprollen tegen. Hou die latten aan de onderkant zodat het gaas iets boven de grond zweeft.
Dit vinden ze echt niet lekker aan de pootjes...
 

Skodaatje1980

Actief lid
Als je de auto op eigen grond kunt zetten, haal dan bij de bouwmarkt een paar meter redelijk fijnmazig gaas.
Leg dat strakgetrokken neer op de plek waar de auto staat; afhankelijk van de ondergrond vastmaken op de hoeken. Of nog beter: bevestig het gaas met nietjes of zo op latten van ca. 1 à 1,5 cm dikte in de lengterichting (langs de randen en eentje in het midden), dat gaat meteen het weer oprollen tegen. Hou die latten aan de onderkant zodat het gaas iets boven de grond zweeft.
Dit vinden ze echt niet lekker aan de pootjes...
Helaas heb ik ook kids thuis die wel eens voetballen of basketballen voor de deur. Ik laat de nieuwe marterverschrikker plaatsen en zal eens kijken of ik dat met dat gaas ook makkelijk losjes kan doen zodra als de kids willen spelen we dat weghalen. Of wanneer ik thuiskom het neerleg dan de auto erop en als ik vertrek eraf. Wel een gedoe maar als dat helpt…
 

Canon-Eye

Forumguru
Maak het dan toch vast op een frame van voldoende latjes. Dat heeft twee voordelen: het krult niet op (met mogelijk schade of struikelpartijen als gevolg) én het is veel makkelijker op te rapen, ergens op z'n kant tegen een muurtje te zetten en weer neer te leggen.
Ik spreek overigens uit ervaring: nooit last gehad met de auto, maar er was wel een steenmarter die zijn vaste poepplek precies in de looproute vanaf de garagedeur had. Die latjes (in mijn geval trouwens ook enkele overgebleven bamboestokjes die ik door het gaas had geregen) zorgden ervoor dat de randen niet nekbrekend opkrulden.
 
Bovenaan Onderaan