welke dakdragers?

Skodabroeders, Goedemiddag,

Welke dakdragers kan ik kopen voor mijn O2 combi met dakrails? Moeten dat dakdragers zijn, specifiek voor Skoda, of kun je ook volstaan met een set universele? Wie heeft hier ervaring/aanbevelingen mee/voor?
 

Canon-Eye

Forumguru
Koop een universele set van een A-merk*), dan heb je de vejligste oplossing. Mits je de boel goed monteert/vastzet natuurlijk.

Tip: mocht je op Marktplaats een set tegenkomen voor de Fabia2 combi, dan kun je die gerust overnemen. Dat past gewoon omdat de onderlinge afstand tussen de dakrails voor de F2 nauwelijks verschilt van de O2. Ben zelf bij pensionering overgestapt van een O2c dienstauto naar een privé F2c en kon de Thule-set zonder meer gebruiken. En met andere pootjes (wegens ander type dakrails) gebruik ik diezelfde set nog steeds op de huidige LeonST.

*) Goed spul is misschien wat duurder, maar gaat lang mee.
 

Tees

Donateur
Volgens mij is die van de Roomster ook hetzelfde als van de O2. Ik heb op Marktplaats 2 jaar terug een origineel Skoda-setje voor een paar tientjes gekocht. Maar Thule of Hapro is ook prima (de originele Skoda dragers zijn ook door een van beiden gemaakt, afhankelijk van t model en jaar)
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb een set universeel Thule ter overname. Past op O2 met dakrails. Bij interesse graag een PB.
 

EdK

Forumguru
Deze bedoeld peter :koffie:
 
Bovenaan Onderaan