2017 - Skoda Octavia Combi TDI

JeSko

Forumguru
Sorry die was me ontgaan, ik was hier enkel doordat @Kanerr me tagde. Van dat soort systemen ken ik niets, kan me ook niet herinneren dat ik hier al iemand met zo'n systeem heb zien voorbijkomen.
 

1983jeroen

Forumguru
Zie hier wat hulpveren deden onder mijn vorige Octavia.
De bovenste is uiteraard met hulpveren.
Heb ze toch verwijderd omdat ik het rijgedrag solo niet fijn vond en het echt lelijk vond dat de auto achter zo hoog stond.
De onderste foto is van nadat ik de veren heb verwijderd.
Kogeldruk zal ongeveer gelijk zijn geweest.
Ondanks het doorhangen reed de auto nog gewoon fijn.
Heb de veren nog liggen. Misschien plaats ik ze wel even voor de grote vakantie, maar ga het ook nu eerst zonder proberen.

Die luchtvering kon ik destijds ook weinig over vinden. Bij Mad staat wel een montagehandleiding dacht ik.
De balgen plaatsen is niet moeilijk, maar je moet binnen ook een en ander aansluiten en dacht met een compressor op druk zetten?
20240229_184158-COLLAGE.jpg
 
@1983jeroen bedankt voor het delen.

Die balgen kunnen via compressor maar ook handmatig opgepompt worden dus installatie lijkt wel mee te vallen. Maximale druk is 2.7bar
Dus misschien wel gewoon op te pompen met de banden pomp die in de auto ligt.
 
Vraag naar aanleiding van het tinten van de ramen. Gisteravond leek het erop alsof de dimmende spiegels veel minder deden als eerder.
Is dit iets wat naar jullie weten aangepast kan worden?
 

Smeeuwis

Donateur
Heb je de achterruit ook extra laten tinten? Dan vangt de binnenspiegel minder licht op en zal deze dus minder dimmen. Het dimmen van de buitenspiegels is hieraan gekoppeld, dus ook die zullen dan minder dimmen.
 

Smeeuwis

Donateur
Laat nog 20% door of laat nog 80% door? Als er nog 20% wordt doorgelaten gaat die spiegel nooit meer dimmen tenzij iemand met een gigantische LED bar direct achter je staat...

Via VCDS? Niet dat ik weet. Wat wel kan helpen is het lichtsensortje aan de voorzijde van de spiegel af te plakken. Die denkt dan dat het donker is buiten. Zit achter een roostertje en is van buitenaf door de voorruit te zien. Is wel een permanente oplossing, dan zijn alle spiegels altijd volledig gedimd. In daglicht niet echt wenselijk volgens mij want auto's zonder licht zie je dan echt niet. Ik heb het ooit geprobeerd maar ook weer verwijderd. Ik heb niet extra getint achter, maar gewoon de standaard sunset gehad op alle drie mijn Skoda's. Dus de dimwerking van de spiegels ging prima, die is daar wel op afgestemd.

Kortom, ik denk dat de achterruit te donker is getint om de werking van de dimmende spiegels in stand te houden.
 
Het is 20% licht doorlatend folie.
Ik weet dat standaard getinte ramen 30-35% is dus neem aan dat er wel iets anders ingesteld zou moeten kunnen worden
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Als er nog 20% wordt doorgelaten gaat die spiegel nooit meer dimmen tenzij iemand met een gigantische LED bar direct achter je staat...
Mijn OC2 had destijds (2007-2011) ook dimmende spiegels - en naast de Sunset achter zaten er het hele jaar Sonniboys in die ook aardig wat licht tegenhouden (gezamenlijk percentage weet ik niet). Maar nooit iets gemerkt van verminderde dimwerking: die deden het gewoon.
 
Dit weekend weer eens wat overgebleven tijd besteed aan het verwijderen van de type aanduiding.
Eerst letters verwijderd met visdraad, vervolgens lijmresten verwijderd met een caramelschijf en daarna gepolijst.
IMG-20240311-WA0025.jpg
IMG-20240311-WA0023.jpg
IMG-20240311-WA0022.jpg
IMG-20240311-WA0016.jpg
IMG-20240311-WA0018.jpg
Daarna de auto gewassen, want de vrouw is afgelopen donderdag op de terugweg van haar ouders 5 strooiwagens tegengekomen.
Naafdoppen zitten er inmiddels ook in. Was nog wel even zoeken maar uiteindelijk in twee stappen gelukt.
IMG-20240311-WA0017.jpg
IMG-20240311-WA0012.jpg
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Netjes! Nu die Van Mossel kentekenhouder nog verwijderen ;)
Ik plaats altijd naamloze houders, het liefst ook zonde die zwarte rand er onder.

Zo op de foto lijkt jouw achterruit helemaal niet zo donker trouwens. Mijne is standaard al vrij donker.
 

1983jeroen

Forumguru
Heb jij de trekhaak zelf geplaatst?
Ik zie dat de stekkerdoos vrij ver uitsteekt. Had mijn vorige Octavia met Brink trekhaak ook. Heb toen de beugel waar die op zit omgedraaid waardoor je een paar cm wint.
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb toen de beugel waar die op zit omgedraaid waardoor je een paar cm wint.
Let daarbij wel even op of de stekker dan niet te diep onder de bumper verdwijnt, want bij een 13-polige stekker kan het dan wat pastig worden om de borgring de benodigde kwartslag te draaien.
 
Bovenaan Onderaan