ACC van 160 -> 210km

fastpeter

Forumguru
klopt in duitsland is het een optie van 800 euro en wat ik zo lees is het puur software ??? we zullen dit nog wel eens horen of het kan !, verder nog top van de anderen tweaks, vim is leuk maar ook DRL fel bij lampen aan staat zeer stoer ;)
 

Goofy@5E

Forumguru
Ik weet niet hoe of wat maar gisteren eens getest de ACC, heb tot 220 gegaan en bleef werken hoor ???? :pieker: Weet niet hoe het in de RS zit ?

Gisteren ook getest en mijn acc kan ik maar instellen tot 160 en ik heb de lane assist en verkeersbord herkenning op men rs, raar toch hè
 

Monteurtje

Forumguru
ACC heb je in 2 soorten. ACC Low en ACC High. Low gaat tot 160 en High tot 210. Waar het verschil in zit moet ik even schuldig blijven.
 

Darkside

Forumguru
Dacht dat het altijd model afhankelijk was. Golf tot 160. En Passat of touareg tot 210.
Zelf zou het wel meer als 160 willen vOor die paar x in Duitsland.
 

andrehj

Forumguru
In Duitsland (en diverse andere landen) kun je voor een S3 gewoon de 210 km/h variant bestellen. Kost iets van 500 euro meer. Nut is voor mij nihil, want zo snel rijd ik toch nooit lang (dan wordt mijn verbruik veel te groot) en zeker nooit op de cruise control.
 
Eerlijk gezegd vind ik het van de zotte dat ze een auto leveren die (bijna) 240km rijd en dan de ACC limiteren op 160km... Nog vreemder dat ze in NL niet de optie geven naar 210km. Het is gewoon niet mogelijk. Vreemde rakkers die Pon mannen. Het zelfde geldt voor smartgate.... gewoon niet leverbaar in NL omdat ze het aan de Passat voorbehouden...
 

andrehj

Forumguru
Tenzij je vast zit in het corset was "leaseauto" heet, houdt niets je tegen om je auto gewoon in het buitenland te bestellen... Overigens vind ik SmartGate in de Duitse configurator ook niet meer terug. Alleen nog iets als Mediacommand, wat volgens mij in NL SmartLink wordt genoemd.
 

DavidV

Forumguru
In België zijn al deze opties beschikbaar, en apart te bestellen. Bij mijn zitten ze in een Pack L&K vervat :
- Autom. afstandsregeling : dit is de upgrade van 160 naar 210km/u ACC (staat natuurlijk weer super duidelijk NIET op de bestelbon vermeldt, maar wel in de beschrijving van de optiepakketten in de catalogus en de online configuratie tool, dus nog eens dubbel gevraagd te bevestigen. De Front Assist vermeldt wel de ACC High.
- Smartlink : de standaard Apple en Google Integratie , de Wireliss RSE App is de media command functie
- SmartGate : Dit is uitlezing van de gebruikersgegevens van een wagen via een app, bijvoorbeeld de Skoda Drive App

Ik begrijp eigenlijk niet good dat PON jullie sommige van deze leuke goodies wil onthouden, en ook nog eens de Pirelli banden wil vervangen door de Continental banden... als ik zelf particulier zou moeten bestellen als Nederlander, dan zou ik over de grens gaan shoppen... (maar ik zit in een Lease keurslijf....). Ik heb ook al gemerkt dat de Duitse L&K veel minder opties bevat dan de Belgische L&K, en als je die opties selecteert, je ook nog eens een paar duizend Euro duurder uitkomt. Helder allemaal :lezen:

NIKE BELGIUM-NEW Superb Combi-20150923.pdf - Adobe Acrobat Reader DC.jpg
 

MarsMars

Senior Member
Grappig. Een aantal van die Pack L&K zaken zitten standaard in de Style (Business) uitvoering in NL.

Per land dus grote onderlinge verschillen in uitvoeringen en prijzen.
 

Tassin

Forumguru
Elke invoerder bepaalt zelf, binnen een bepaald raamwerk, welke uitvoeringen het aanbiedt en welke opties hierin vervat zitten. Vandaar dat je andere configuraties kan kopen in het buitenland of via een verdeler die niet onder het netwerk van de invoerder valt (Cardoen in België).
 

DavidV

Forumguru
En daarom dat het ook de moeite loont om voor dezelfde wagen toch te checken wat de prijzen/packs in andere landen zijn. Hier kunnen soms aanzienlijke verschillen opzitten. Je bent in Europa vrij om een wagen in een ander land te kopen, en op wagens zit Europese garantie. Wel handig als je toch vooraf met een lokale dealer afspreekt dat hij aan de verkoop niet aan jouw zal verdienen (hetgeen gemiddeld toch maar een 1.5% is), maar dat je voor onderhoud en garantie wel op hem zal rekenen.

Ik heb net even mijn wagen uitgeteld, met exact dezelfde opties : In België komt hij op 45.750€, in Tjechië komt hij op 39.933€. BTW verschil is 2% (19% tjech, 21% België), dus tel daar nog 798 Euro BTW extra bij, kom hij op 40.731 Euro, of bijna 5.000 Euro verschil....

Als ik me niet vergis zijn prijzen voor wagens in Nederland en België ongeveer gelijk, heb het nu niet nagerekend voor Skoda.

Meer info vind je ook hier : http://www.eccbelgium.be/images/6/60101_Attach.pdf
 

EdZ

Donateur
In Nederland kost jouw uitvoering zonder extra aangevinkte opties €52810,00...
Wel een 190PK DSG (de goedkoopste). Er is nog een 190PK DSG, die kost 5000 méér, maar wat nu het verschil is weet ik niet...langzamer, hoger verbruik EN €5000 duurder. Dat zal niet veel klanten trekken. Zal wel typefout zijn...

Edit: screenshotje
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 17

andrehj

Forumguru
Tenzij je vast zit in het corset was "leaseauto" heet, houdt niets je tegen om je auto gewoon in het buitenland te bestellen... Overigens vind ik SmartGate in de Duitse configurator ook niet meer terug. Alleen nog iets als Mediacommand, wat volgens mij in NL SmartLink wordt genoemd.
Ik moet even een vorige post herstellen, want daar klopte niet veel van. Zo zit het wel:
  1. SmartGate is in Duitsland wel degelijk nog leverbaar, staat los in de te kiezen opties en kost € 130,-
  2. SmartLink is de verzamelnaam voor Android Auto, Apple Carplay en MirrorLink en is in de meeste landen op een Style gewoon standaard.
  3. ŠKODA Media Command is het systeem om via de Columbus+WLAN op een tablet de navigatie, muziek en climate control te bedienen en kost in Dld € 80,-
 
Laatst bewerkt:

Schep

Forumguru
Er is nog een 190PK DSG, die kost 5000 méér, maar wat nu het verschil is weet ik niet...langzamer, hoger verbruik EN €5000 duurder. Dat zal niet veel klanten trekken. Zal wel typefout zijn...
Maar die heeft wel meer wielen die worden aangedreven ;)
Per land dus grote onderlinge verschillen in uitvoeringen en prijzen.
Jup, zo kunnen wij geen 1.4 TSI 150pk en 2.0 TDI 150pk met 4x4 bestellen (alleen 2.0 TSI en 2.0 TDI 190pk), terwijl de Duitsers en Oostenrijkers dat wel kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdZ
Bovenaan Onderaan