Adaptieve cruisecontrol werkt niet na montage trekhaak

HGank

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik pas sinds kort een Karoq uit 2019 rijd. Bij een garagehouder in de buurt van Emmen heb ik een vaste trekhaak laten monteren met een originele kabel. Op zich is de montage goed verlopen en alles werkt wat met de trekhaak te maken heeft. Echter helaas werkt de ACC niet (meer). Uitlezen geeft een "ongedocumenteerde" foutcode aan. Heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen?

Harold
 

HGank

Nieuw lid
Helaas komt die er niet uit. Vandaar vraag op dit forum. Misschien is er iemand on de buurt van Emmen die kan helpen.
 

EdK

Forumguru
Contact @VAG-man even, die zit volgens mij het dichts bij jou in de buurt met kennis van zaken
Anders zou het Den Haag of Breda worden voor de Guru's
 

hemi24

Forumguru
Je bent welkom in Musselkanaal!
Ik denk dat de garage niet alle instellingen goed heeft gezet..!

Weet je zo of de auto überhaupt aan een testkast heeft gehangen voor de juiste codering?
 

HGank

Nieuw lid
Bedankt. Daar ben ik ook bang voor. Ze zeggen dat ze hm wel hebben getest. Ik kom graag bij je langs.
 

hemi24

Forumguru
Probleem lag hier iets anders, blijkbaar had de radar module van de ACC een klap gehad (bij inbouw van de trekhaak?!?) en moest deze opnieuw gekalibreerd worden.
 

EdK

Forumguru
Is de trekhaak dan aan voorzijde gemonteerd ????
Heb bij de Fab 3 het ook wel eens gehad dat hij uit zijn beugel (?) was losgekomen tijdens rijden en melding gaf.
Was toendertijd kwestie van even terug klikken en zonder kalibreren deed hij t weer (geen ACC)
 

hemi24

Forumguru
Is de trekhaak dan aan voorzijde gemonteerd ????

Heb ik mij ook over verbaasd; eigenaar gaf aan dat hij niets geraakt had, maar toch gaf de radar aan dat hij wel degelijk uit het lood stond…
Geen idee wat of wie het dan veroorzaakt heeft.
 

hemi24

Forumguru
Kan natuurlijk! Maar het vreemde was dat volgens de eigenaar de ACC niet meer werkte nadat hij de auto ophaalde bij de partij waar de trekhaak was geplaatst.
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt dan een gevalletje "dader op het kerkhof" te worden...
Zou bij de trekhaakboer gebeurd kunnen zijn, daar zal toch ook met auto's gemanoevreerd worden.
 
Bovenaan Onderaan