Bekende problemen na jaar of 5?

deusjevo

Forumguru
Hi, Deus hier, al jaren lid en wellicht een herintreder.

Na 2 Octavia’s (een O1 1.6FSI en later een O2 1.2TSI) wat omzwervingen oa Ford Focus, Nissan Qashqai en Volvo V70 nu rijdend in een MINI Clubman Cooper uit 2016.
Wij willen wellicht iets groter, vooral qua bagageruimte.

Reed gisteren achter een Scala en vond het eigenlijk wel een leuke kar.
Qua grootte zou ik voor een vervanger van de Cooper denken aan een kleine station/estate en de Scala zou daar wel goed in passen.

Heb nu een 1.5 TSI 150 pk automaat (neem aan dat dat altijd DSG is?) op het oog met 100K kilometer.
Kleit is Moon White Metallic, ken de kleur niet maar neem aan toch wel iets anders dan uni white?
Is een Business Edition uitvoering met zeer veel extra’s, enige dat ik eigenlijk mis is een panorama dak en camera achter.

Zijn er ruim 4 jaar na de introductie al bekende dingen waar je op kan letten bij aankoop?

Waarschijnlijk van het weekend even buurten bij die verkopende garage en dan kan ik dat gelijk meenemen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik weet van enkele ( twee ... ? ) Scala's hier die erg veel problemen hadden, maar dat leek daarbij om uitzonderingen te gaan, aangezien de meeste Scala rijders hier erg tevreden zijn, althans die indruk heb ik. Misschien is dit het doorlezen waard.

 

jesse_s93

Donateur
Scala’s van het eerste uur hebben een probleem met de rugleuningen van de voorstoelen. Deze zakken langzaam naar achteren, waardoor je na verloop van tijd weer even bij moet draaien. Is bij mij opgelost door het vervangen van de rugleuning. Niet heel erg, maar niet zoals het hoort. Verder was het derde remlicht lek en een keer een bougie stuk. Op dat na probleemloos in 4 jaar.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik schop dit topic maar even.....

Mijn Scala is van bouwjaar 2020. Tot op heden geen grote problemen.

De software van het multimediasysteem in mijn auto was tergend traag en liep om de haverklap vast. Is uiteindelijk opgelost met een software update. Verder was de vijfde deur niet goed afgesteld, waardoor er twee kleine beschadigingen op de kofferklep waren ontstaan. Is bijgewerkt door de dealer, maar was geen garantie (vind ik vreemd, maar goed).

Buiten het normale onderhoud nog geen gebreken gehad.

Mijn vorige auto was een Octavia en de Scala is dan toch wel een (behoorlijke) stap terug. Ik mis mijn octavia en dat is de reden dat ik dit jaar of volgend jaar de Scala ga inwisselen voor een Seat een Cupra.
 

deusjevo

Forumguru
Oeps, ik was de aanstichter van dit draadje en zal even terugkoppelen:

Ben uiteindelijk niet geslaagd voor een Scala.

Vond het uiteindelijk toch een te kleine auto en ben beland bij een Ford Focus 1.5 Wagon uit 2020.

Zaterdag komt hij, helemaal voorzien van heeeeel veel opties, van te openen panorama dak tot elektrische trekhaak.
De Focus heeft 182 PK en mag 1700 kilo trekken en dat is altijd een pré.

Wij hebben nu een Ducato buscamper maar wij zijn zo flexibel, het kan zomaar weer een caravan worden.
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    489,7 KB · Weergaven: 16
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    559 KB · Weergaven: 16
  • 7.jpeg
    7.jpeg
    555 KB · Weergaven: 16

ElScorpione

Forumguru
En dus…. Vandaag een storing in de SOS module. Dat wordt een bezoek aan de dealer. Die vertelde mij “dat die dingen wel eens kapot gaan”…..
 
Bovenaan Onderaan