Beperkt vermogen na chippen

Rosinfield

† In Memoriam
Het hangt er meer van af op welke brandstof hij getuned is. En die 140 zegt ook op zich weinig. Kan makkelijk 130 zijn op andere dag of bank. Is er getuned op 98 dan moet je dat blijven rijden. Al heb ik nooit problemen ondervonden bij incidenteel 95 bij gebrek aan 98
 
Heb ze net even gebeld en de auto is niet afgesteld op E5 maar ze raden het zoals jullie zeggen wel aan.

Heb ze even voorgelegd wat voor ideëen jullie hier delen, zaterdag lezen ze hem helemaal uit en dan komt er 100% wat naar boven.

Ik woon 10 min van de Duitse grens en ik tankte daar voorheen altijd Euro 95 E5 totdat het niet echt meer de moeite was daar te tanken prijstechnisch (je hebt daar 95 E10, 95 E5 en Racing 100). Zal die Racing 100 gaan tanken als de tank leeg is.
 
Jep dat klopt inderdaad.

Ik ben heel benieuwd wat er zaterdag uit gaat komen, verwacht dat zij er wel een naam aan kunnen geven.

Maar hoop vooral dat het makkelijk is op te lossen, de auto rijd zo ongelooflijk veel lekkerder. Als het vermogen er is
 
De auto geeft geen enkele foutmelding dus ze tasten hier in het duister. Alle tips die door jullie zijn aangedragen zijn bekeken, dit is het ook niet.

Wat zou kunnen helpen is een Carbon Cleaning van de auto. Ze hebben dit een enkele keer vaker meegemaakt en dan was het opgelost dmv Carbon Cleaning..

Maar heb besloten het terug te draaien en hem origineel 95pk te houden. Ik heb het erg druk en stel het is nog steeds niet opgelost na Carbon Cleaning moet ik weer een lang stuk rijden om het alsnog terug te draaien. Is het me niet waard.

Ik wil jullie in ieder geval allemaal enorm bedanken voor de input, jullie zijn allen zeer behulpzaam geweest.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Carbon cleaning klinkt mij ook een beetje teveel in de oren als neutronenkorrels. Tenzij ze walnut blasting oid bedoelen. Daarbij worden de inlaat trajecten van de cilinders gereinigd. Maar dat is alleen zinvol wanneer die ernstig vervuild zijn en dat is bij deze km stand en dit motortje uiterst onwaarschijnlijk. En is wel een behoorlijk prijzige operatie.
Ben wel benieuwd of je nu geen problemen meer ondervindt. Zo ja,dan had het m.i. echt te maken met de tuning
 
Ben het 100% met je eens. Lijkt me heel sterk dat er vervuiling in dit blokje zit. En dat is het me ook niet waard, de extra pk's waren leuk maar geen noodzaak.

Inmiddels kan ik de naam wel vertellen; EQ Performance. Heb voor hen gekozen vanwege de goede ervaringen en omdat zij de motor niet helemaal uitknijpen maar binnen veilige marges blijven.

De auto is terug gezet naar origineel en nu ervaar ik helemaal geen problemen. De auto accelereert netjes zonder problemen. Hij rijd weer precies zoals ik ben gewend.

Ik begin nu toch ook software te vermoeden.... maar lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat EQ Performance er al vele voor mij heeft geoptimaliseerd.

Daar kunnen we achter komen door hem nog een keer onder handen te laten nemen bij een ander bedrijf.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat is één van de vele "alleskunners". Elke auto kan men tunen. In de meeste gevallen gaat dat ook wel goed, maar soms ook niet. Ken meer van dit soort voorbeelden. En als men het toch nog eens opnieuw laat doen bij één van de gerenommeerde VAG gespecialiseerde chippers, is het resultaat wel naar wens en is men dus uiteindelijk wel duurder uit
 

Tees

Donateur
Tsja, jij noemde het een gerenommeerd bedrijf...helaas is hier de ervaring dat alleen de échte VAG-specialisten/tuners hoogwaardig werk afleveren. Dan hebben we t over o.a. VAG Techniek, Hartog en JD. De 'alleskunners' blijken in de praktijk toch nét niet alles te kunnen. Vaak gaat het vast goed, maar soms ook niet, zoals bij jou nu gebleken is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is op zich niet zo uitzonderlijk. Vag Techniek en JD doen dat ook. En die werken echt wel binnen een veilige marge. Die 95 pk is gewoon een geknepen 115 pk.
 

EdK

Forumguru
@DennisVisser in één van je eerste berichten lees ik dat het je uiteindelijk gaat om wat meer vermogen zodat je soepel kunt inhalen etc.
Rij zelf een Skoda Fabia 3 met zelfde blok erin en miste ook net die souplesse met inhalen en invoegen en wilde daar ook een verbetering in hebben.
Ik ben toen van boven A'dam even naar VAG Techniek te Neunen gereden (op afspraak) voor de fabrieks update die men ook aanbied.
Ben je wat goedkoper uit, en krijg je uiteindelijk de software van een POLO ter vervanging.
Mijn ervaring na 5 jaar is dat hij hierdoor net dat beetje meer pit heeft gekregen waardoor je heerlijk mee kunt komen in het verkeer.
Dus als je dus alleen dat zoekt voor je wagen, het makkelijker meekomen in het verkeer, dan kan ik je dit echt aanraden.
VAG Techniek te Neunen kan ik je zo en zo als tuner aanraden, dit is echt een gerenommeerde tuner en die echt weten waar men over spreekt !

https://www.vagtechniek.nl/werkplaats/tuning-methodes/fabrieksupdate/

De 1,0TSI zie je niet direct in hun lijstje staan , maar men doet dit blok dus ook gewoon !
Fabrieksupdate115pk200Nm
 
@EdK Bedankt voor je uitgebreide bericht, helemaal super.

Je hebt het helemaal goed, dat is het ook. Het gaat me niet om hard rijden maar net die extra souplesse om even door te komen. Want vind de wagen standaard echt heel traag.

Ik ga even contact met hen opnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Zou je een tweede mening over die fabrieks update willen hebben dan even wachten tot @Cordoba ook reageert hier.
Heeft welliswaar de 1,2TSI in de Fabia zitten maar ook alleen die fabrieks update toendertijd uitgevoerd.
En kan je ook vertellen hoe het hem bevalt
 
Voor de rest, ik excuses als ik EQ Performance een gerenommeerd bedrijf vond. In mijn optiek waren ze dat, vele goede ervaringen. Maar het is idd geen specialist.

Kwam dit forum ook pas tegen nadat ik daar was geweest, anders had ik wss een andere keuze gemaakt qua tuner. Ik werk voor Liander, ben geen auto expert haha
 

leon-cupra

Forumguru
Heeft er eigenlijk iemand die hier kritiek levert op EQ performance hun website gelezen en verder wat info opgezocht? Die mannen maken hun eigen software, zijn daarnaast software leverancier voor andere tuners. Denk dat je dan zeker niet met amateurs te maken hebt. De wagens die daar op hun bank staan zijn ook niet van de minste. Een eigenaar van een 911 turbo zal zeker niet aan zijn 911 laten prutsen.

Kan perfect zijn dat er een technisch probleem is met de wagen maar dat dit enkel boven water komt bij een hoger vermogen.
Ben wel eens benieuwd als je het door een “gerenommeerde” tuner laat doen die hier aangehaald worden , je net hetzelfde ondervindt. Als je dan geen problemen ondervindt , mag je terecht zeggen dat het prutsers zijn bij EQ performance.
 
@leon-cupra Dat is precies de reden dat ik bij hen ben gekomen en ik hen 'gerenommeerd' noemde. Wat jij opnoemt gaf mij voldoende vertrouwen.

Ben vandaag geholpen door Paul, de mede-eigenaar, en een gesprek gehad over hoe EQ Performance tot stand is gekomen. Zijn intelligente mannen met een duidelijke visie over wat EQ Performance moet zijn. Eigen software die af is gesteld binnen 100% veilige marges. Hij gaf ook aan dat je daarom bij hen soms (niet in mijn geval) enkele pk's minder krijgt dan andere tuners. Maximaal persen uit blokken is niet het idee van EQ Performance.

Verder kan ik niet oordelen wat veilige marges zijn, dit is mij zo verteld.
 

Tees

Donateur
Niemand zegt hier dat EQ Performance prutsers zijn @leon-cupra, wel dat de ervaringen hier zijn dat je vaak beter af bent bij een VAG specialist. :lezen:

En als er dan een nieuw lid hier komt met zo'n verhaal, tsja, dan worden die ervaringen in ieder geval niet ontkracht. Overigens leert een kort Google-zoektochtje me niet heel veel meer: aantal vragen over of ze betrouwbaar zijn icm toch wel wat goedkoper dan andere gerenommeerde tuners, en wat Facebook recensies. Kan op basis daarvan weinig oordeel vormen.
 
Bovenaan Onderaan