Bruine vlekjes

Okki

Donateur
Na mijn auto door de wasstraat gereden te hebben is de auto weer blinkend schoon, maar zie ik allemaal bruine vlekjes in de lak. Krijg die er niet af ook niet voorzichtig met de nagel.

Mijn dochters auto (ook wit) heeft dit ook. Hars van bomen?
Onze auto staan altijd onder bomen helaas. IMG_20230922_104522517.png IMG_20230922_104525371.png

Bij de wasstraat werk 2 dagen in de week ook een detail mannetjes. Die bied aan de auto te kleien, polijsten en in de was te zetten. Dat voor € 125
Als je het niet weghaalt kan het verder in de lak invreten zei hij.

Ik heb zelf helaas geen kracht in mijn armen dit zelf te doen.
Is dit de juiste oplossing en een goede prijs?
 

EdK

Forumguru
Met kleien moet je het voor grootste (geheel) wegkrijgen.
Hiervoor heb je niet echt kracht nodig in de armen, dus je zou dit zelf eens kunnen proberen.
Welke clay je daarvoor beste kunt gebruiken kunnen anderen ( @Cordoba ) je beter vertellen.
En ja nadat je de clay behandeling hebt gedaan moet hij zeker wel weer in de wax. En dat is met de hand een redelijk arbeids intensief werkje.
 

Captain Hook

Forumguru
Als het hars is, voel je vaak dat het zo'n opgedroogd plekje is, wat er bovenop ligt. Dat kun je toch vaak echt wel met je nagel eraf krijgen. Of veeg het er voorzichtig af met een doekje met alcohol (hars lost op in alcohol). En daarna naspoelen natuurlijk.

Of het zijn vliegroest deeltjes. Zou kunnen als je ergens woont waar wel eens dit soort deeltjes in de lucht terecht komen en neerdwarrelen.
 

Okki

Donateur
Aangezien er hier beste wel wat industrie zit (o.a. Chemoeurs voorheen Dupont) zou het best vliegroest kunnen zijn. De plekjes "liggen" er dus niet op (geen bobbeltjes)
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ik lees ook dat je het (voor het kleien) ook moet/kan behandelen met een Iron remover shampoo?
 

leon-cupra

Forumguru
Handige link https://www.tuning-gids.nl/teer-verwijderen-van-auto.htm

Bestaan genoeg veilige producten voor het verwijderen. Even bij een detailershop kijken en je hebt verschillende mogelijkheden. Vroeger met mijn witte wagens daar ook veel last van. Product opspuiten, kleurt dan paars, even laten inwerken en weg puntjes. Wel niet te lang mee wachten om verdere schade te verkomen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vliegroest uit een chemische fabriek? :pieker:
Zou ik eerder verwachten in de buurt van hoogovens, of nog eerder bij een redelijk drukke spoorlijn op een plek waar veel wordt geremd.
Chemours gooit er van alles en nog wat uit, zoals we inmiddels weten, maar ik betwijfel toch of daar ook metaal wordt ver- of bewerkt.
 

EdK

Forumguru
Hier wat medelotgenoten die om advies vroegen......
Met een spuitflacon en afspoelen thuis en daarna een ritje wasstraat (ja ik vloek voor sommige nu ) en zou je resultaat moeten hebben.
En indien niet dan kun je altijd nog die poetser van de wasstraat het laten doen
 

Okki

Donateur
Auto staat er weer stralend schoon, glanzend en zonder bruine vlekken bij.
Volgens de detailer was het geen vliegroest, geen hars, geen verf .... maar het leek op ...BEITS !

Ik heb nog een ongegrond achtergrond verhaal. STAY TUNED!

Nu eerst eten en naar de Big Band
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan