Coderingen Enyaq, Octavia 4 en de andere MQB-Evo

Antera

Donateur
mlinfotainment.ashx


Het is dan eindelijk zover. Ik kan op alle MQB-Evo modellen nu het nodige coderen. De beveiligingen zijn ook voor mij geen probleem meer en daarmee kunnen we steeds meer en meer coderen. Soms kan dit op afstand indien nodig maar het beste is gezellig langs komen en dan zorgen we dat we de zaken coderen voor je.

Op dit moment is dit het lijstje wat ik aan bieden kan.

· Lane assist geheugenstand activeren. Laatste stand word onthouden na afzetten contact.


· Melding Lane assist gedeactiveerd uit zetten in het display


· ACC per km omhoog en omlaag met de + en 1 knop


· ACC rechts in laten halen


· Travel assist Activeren ( werkt soms ook zonder stuur te vervangen) Meerprijs € 75

· Aircare standaard altijd aan

· Start stop decativeren ( stil testing)

· Automatisch Deicing voorruit

· Cupra/GTI sportteller activeren met turbodruk gas en rem indicatie

· Stopwatch activeren ( alleen ism Sportteller)



Onderstaande kosten extra vanwege een vrijgave code die wij moeten opvragen voor uw auto.
Elke auto creeërt een unieke code die wij nodig hebben om deze vrijgave code te kunnen generen en de aanpassingen te kunnen doen.
Per FSD groep ( FSD1, FSD2 , FSD3)

· FSD1 Binnenverlichting langzaam opkomen en afvallen bij licht aan en/of uit


· FSD1 Dagrijverlichting achter aan


· FSD1 Dagrijverlichting instelbaar in het menu


· FSD1 Dagrijverlichting voor zijde ook overdag met Comming/Leaving home

· FSD1 Comming/Leaving home met de mistlampen ipv dimlichten



· FSD1 Geheugenstand Groolicht assistent activeren ( 10 minuten)


· FSD1 Ramen voor 1 min blijven bedienen na deur openen


· FSD1 Alarmpiep bij openen en sluiten


· FSD1 Alarmpiep instelbaar in het menu


· FSD1 Anti Carjacking in het menu aanpasbaar maken


· FSD1 Binnen verlichting aan met openen achterklep


· FSD1 Alarm piep minder scherp maken ( iets langer)




· FSD2 Gordelwaarschuwing uit

· FSD2 Maximale snelheid teller aanpassen naar maximaal 320 Km/u

· FSD2 Bijtankhoeveelheid activeren

· FSD2 Logo in sportteller aanpassen

· FSD2 Afbeelding auto aanpassen in active info display



· FSD3 activeren achterspeakers
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Mooi dat er meer mogelijkheden komen voor de rijders van de auto's op het MQB-evo platform.
Wel jammer dat VAG dus wel bezig is om het moeilijker te maken, met de unieke code, waardoor relatief simpele aanpassingen(bij de O3, enz in elk geval) extra moeilijk zijn gemaakt.
Ik begrijp het uiteraard wel vanuit de VAG gezien, maar het is wel jammer.
 

marco_b

Forumguru
Mooie ontwikkelingen! Moet nog even wachten voordat ik de auto heb maar ga zeker bij je langs komen
 
Super dit!

Nog even wachten op de sleutels en dan maak ik graag een afspraak Antera!

Vooral voor de Scandinavische achterlichten en laneassist, maar misschien tzt ook voor wat 'leukigheidjes'!

Heb je inmiddels een octavia 2021 succesvol aangepast?
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk iemand die die verrekte lane assist kan uitzetten via geheugenstand. En dagrijverlichting achter. Ik ga je zeker even appen voor een afspraak, en is de rit uit Dokkum zeker waard.
Nog 1 vraagje, weet jij ook iets van de issue dat de navigatie settings steeds resetten? Dus iedere keer staat bij een route bv de stem weer aan. Is daar ook iets mee te doen?
En blijven deze settings uit jouw lijst ook behouden bij een sw update bij de dealer?

gr
Patrick
 
@Antera , bedankt voor de aanpassingen vandaag. Denk dat ik tzt nog wel eens terug kom; toch wat dingetjes vergeten, maar niet zo belangrijk als de lane assist en de drv achter aan. Nu eerst eens de laatste update eisen bij een dealer om te zien of dat de vele issues vermindert.
 
Prima, ergens in 2022 denk ik. Was een leuk ritje, snelle service, maar mijn agenda is een beetje overvol de komende tijd. Maar mijn collega zal morgen ook wel even interesse hebben in de huidige aanpassingen.
 

FabiaCombi05

Nieuw lid
@Antera , bedankt voor de aanpassingen vandaag. Denk dat ik tzt nog wel eens terug kom; toch wat dingetjes vergeten, maar niet zo belangrijk als de lane assist en de drv achter aan. Nu eerst eens de laatste update eisen bij een dealer om te zien of dat de vele issues vermindert.
Dag Pksparks,

Ik ben even benieuwd welke aanpassingen je naast de "lane assist en de drv achter" nog meer in gedachte hebt.

Vanaf deze week ben ik in het bezit van een Enyaq iV80 en ik wil sowieso de drv achter aan hebben, maar wellicht is er nog meer aan te raden.

Een bezoekje om dit te laten coderen volgt dus binnenkort :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me af waarom (a) dealers die achterverlichting niet meteen bij de nulbeurt al aanzetten en (b) klanten bij het bestellen van de auto niet meteen aangeven dat die dingen aan moeten...
 
@Canon-Eye , mijn deLer gooit alles op veiligheidseisen en dat hij geen aanpassingen mag doen. Ik denk dat het komt omdat het een lease auto is en hij er geen geld voor kan vangen. En er geen tijd in wil steken. Vroeger heette zoiets service, tegenwoordig…..
 
@FabiaCombi05 , ik ben vergeten om de gordelalarmen uit te laten zetten, vooral bij spullen op de achterbank vervelend, en de aircare wil ik continu aan. En ongetwijfeld nog meer. Maar voor volgende keer maak ik een lijstje, dan kan dat afgewerkt worden, en misschien is wr opdan wel weer meer mogelijk
 

Canon-Eye

Forumguru
mijn deLer gooit alles op veiligheidseisen en dat hij geen aanpassingen mag doen.
Dat is de gotspe van de week. Juist ter bevordering van de veiligheid is het al sinds 2015 of zo een goedkeuringseis dat de achterlichten met de dagrijlichten voor mee moeten kunnen branden. Dus de auto MOET de mogelijkheid hebben (en hééft die ook) om dit zo te schakelen en daarbij is er dus vanzelfsprekend geen enkele sprake van "ingrijpen" ten nadele van de veiligheidssystemen van de auto.
Wijs hem daar maar op - en anders zou ik een zware klacht indienen bij de leasemaatschappij. Die zou alleen al uit oogpunt van schadepreventie het meebranden van de achterlichten moeten bevorderen...
 
@Canon-Eye , als ik zo alle issues lees van de mensen die een octavia 4 hebben, dan geloof ik dat het in dit land er om gaat om een product te verkopen, en daarna pappen en nathouden tot einde garantieperiode. Dan gaat het geld kosten voor de klant en haakt men af. En bij de volgende aankoop trapt men weer in dezelfde valkuil.
Ik werk voor een bedrijf dat onderdeel is van een bedrijf dat skoda octavia 4 least en ter beschikking stelt. Zeer veel beter dan bv zo’n opel koeklblik met geen achterbank. Maar de lease maatschappij wil dat ik het laat oplossen. Mijn werkgever wil dat ik werk, en dat ik dit maar in mijn eigen tijd oplos, en ik denk dat ik tzt de auto maar eens tegen een boom moet parkeren. Maar vooral de spookmeldingen over verlichting en bandenspanning, front assist etc komen mijn keel uit, en ik weet op een bepaald moment niet meer wat te vertrouwen.
Maar ik ga dit binnenkort maar eens aankaarten bij RADAR. Denk dat ik in dit forum daar maar een topic over ga maken, misschien dat er meer mensen dan zich geroepen vinden om deze issues aan te kaarten.
Auto zelf rijdt fantastisch met de automaat
 

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn ook goeie dealers, geloof het of niet. Zoek er eentje op en laat het onderhoud voortaan daar doen; die kan in een moeite door het achterlicht"probleem" oplossen.
 

JeSko

Forumguru
Zeker @Canon-Eye , ik mag na 2.5 jaar volgende week weer terug naar "mijn" officiële Peugeot dealer, die gaan het onderhoud van de Cactus op hen nemen, word een warm weerzien met die mensen, altijd goed geholpen geweest daar, heel vriendelijk en menselijk, luisteren naar hun klanten. Top.
 
Bovenaan Onderaan