Tees
Donateur
Voor de verandering eens een vraag van mij over een DSG. Een familielid van me heeft vrijwel dezelfde O2c als ik (1.2 TSI), maar dan met een DSG (DQ200) en wat meer kilometers (218k km). Hij kwam net langs omdat daar een foutcode in zat (het bekende sleuteltje op de plek van de versnellingsaanduiding), dus even aan de OBDeleven gehangen.
Foutcode die eruit kwam is P17BF, oftewel een probleem met de druk in de hydraulische pomp van de mechatronica. Ik heb een stuk erin gereden, en opschakelen gaat soepel, terugschakelen (kickback of handmatig) een beetje bonkerig/abrupt. Maar ik ben geen DSG gewend, dus weet niet of dit normaal is?
Eenmaal terug nog even onder de motorkap gekeken, en zie daar: groenige oliedruppels onder de auto. Ruikt en voelt als bakolie. Waren in een paar minuten al 2 druppels op de grond gevallen, dus tis wel redelijk wat.
Ik heb hem doorverwezen naar de DSG Dokter, maar ik wou toch ook even hier m'n oor te luister leggen. Ik weet dat de DQ200 wel eens problemen heeft met de pakking van de mechatronica, zou dat hier het geval kunnen zijn? Dan zou t redelijk beperkt moeten zijn qua kosten lijkt me? Een hele nieuwe mechatronica wordt wel een stevige investering voor m, hoop dat dat niet hoeft. Gerrit Speek heeft t ook nog over alleen de pomp vervangen, dat zou ook alweer schelen.
En kent iemand een betrouwbare DSG specialist in t midden van t land? Varsseveld is wel een stukje rijden, en met een DSG die aardig lekt is dat wel een risicootje.
Foutcode die eruit kwam is P17BF, oftewel een probleem met de druk in de hydraulische pomp van de mechatronica. Ik heb een stuk erin gereden, en opschakelen gaat soepel, terugschakelen (kickback of handmatig) een beetje bonkerig/abrupt. Maar ik ben geen DSG gewend, dus weet niet of dit normaal is?
Eenmaal terug nog even onder de motorkap gekeken, en zie daar: groenige oliedruppels onder de auto. Ruikt en voelt als bakolie. Waren in een paar minuten al 2 druppels op de grond gevallen, dus tis wel redelijk wat.
Ik heb hem doorverwezen naar de DSG Dokter, maar ik wou toch ook even hier m'n oor te luister leggen. Ik weet dat de DQ200 wel eens problemen heeft met de pakking van de mechatronica, zou dat hier het geval kunnen zijn? Dan zou t redelijk beperkt moeten zijn qua kosten lijkt me? Een hele nieuwe mechatronica wordt wel een stevige investering voor m, hoop dat dat niet hoeft. Gerrit Speek heeft t ook nog over alleen de pomp vervangen, dat zou ook alweer schelen.
En kent iemand een betrouwbare DSG specialist in t midden van t land? Varsseveld is wel een stukje rijden, en met een DSG die aardig lekt is dat wel een risicootje.
Laatst bewerkt: