Golf MK1 1983

JeSko

Forumguru
Jij hebt geen wansmaak joh, laat ze praten ;) btw, wisser interval gemaakt? Hoe dan? Motor overgezet van een modernere Golf?
 

Eltjo

Forumguru
Net het hele topic gelezen - leuk !
Waar komt de Golf vandaan? Mijn broer had vlakbij huis voor €300 een Audi 90 (1989?) gekocht; het enige wat voor een verse APK nodig was, waren nieuwe ruitenwissers...
Mooi dat je de distrubutieriem vervangen hebt, maar (hoe) heb je daar nu je vinger bij gebroken.
Werkt de interval ook op de achterruitewisser? :giggle: Ook een mooie upgrade...
 

Cars076

Forumguru
Dank je , ik heb geen achter wisser .
Mijn vinger had ik al eerder gebroken bij een auto ongeluk.
 

Eltjo

Forumguru
Precies, dat wordt dan een mooie upgrade!
Grappig, dat dat soort zaken vroeger alleen op duurdere uitvoering zaten of er fors voor bijgelapt moest worden.
Zo moest je ook hfl. 250 bijbetalen om een klokje in je Kadet te krijgen ipv het blindplaatje...
Knap dat je toch zoveel gesleuteld hebt met die vinger. Of as dat al lang geleden?
 

Cars076

Forumguru
Veel , heel veel hulp gehad van mijn buurman 4 deuren verder .lees —> hij heeft bijna alles gedaan.
Hij is gepensioneerd en wilde het graag doen .
Ik mocht sleutels aangeven
 

Eltjo

Forumguru
Goed geregeld dan. Ik heb ook zo’n buurman 3 deuren verderop. Voor elektra en auto’s heb je er niets aan, maar verven stuken en dat soort dingen kan die wel. En helpen betekent dan dat hij bezig is en jij mag kijken, je komt er niet tussen met fatsoen.
 

Cars076

Forumguru
@JeSko Dank je , ik ben nog steeds bezig met de carburateur goed te krijgen.
De automatische choke werkt niet naar behoren ( lees werkt niet :cautious: ) en ik heb bijna alles in huis om de roest aan te gaan pakken.
Oja , ik wil de wielkastranden ook nog omvouwen , heb bijna geen tekst meer op mijn achterbanden .
Maar dat mag wachten totdat het weer beter wordt ,ik rijd er wel iedere dag minimaal 60 km mee.
 

Cars076

Forumguru
Oja , ik ben mijzelf aan het orienteren voor andere voorstoelen, had een mooi setje uit een Porsche op het oog maar was te laat.
Repareren van de oude stoel is ook nog een optie maar is bijna net zo duur.
 

JeSko

Forumguru
Wielkast randen zou ik dan wel heel goed beschermen tegen roest, anders gaan ze heel snel roesten, spreek uit ervaring met mijn Civic --' leuke plannen man! Porsche stoelen past dat één op één? Bij latere modellen soms wel, bij deze geen idee eerlek gezegd, zou wel MEGA vet zijn.
 

Cars076

Forumguru
Porsche stoelen gaat niet 1 op 1 , maar alles is aan te passen toch?
Wielkastranden ga ik van het voorjaar doen en idd goed beschermen,
 

Cars076

Forumguru
Boxter hoop ik, 205 is een aquarium en staat al 3 maanden gedumpt voor de deur.
Dak is helemaal kapot , lekt olie etc.
Zit al een jaar geen apk meer op , eigenaar ( komt niet uit mijn straat of wijk) bekend bij wijkboa maar die doet er niets aan.
 
Bovenaan Onderaan