Hoe kan ik reservewiel inclusief piepschuim houder verwijderen?

Japiejo

Nieuw lid
Goedenavond,
Net al even goed op het forum gezocht op mogelijke bestaande berichten over dit onderwerp maar niets kunnen vinden, vandaar dat ik het toch maar even plaats.

Ik heb een kodiaq uit 2023 met reservewiel. Dit reservewiel zit vast in een piepschuimen bak. Deze bak en het reservewiel zou ik ivm vakantie graag eruit halen. Het wiel is makkelijk maar de piepschuimen bak lijkt vast te zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Ik hoor het graag.
Fijne avond,
Rogier
 

YetiBart

Actief lid
Ik kan mij niet herinneren dan het heel ingewikkeld was toen ik mijn Kodiaq uit 2022 ging schoonmaken. Reserve wiel er uit, krik en alles er uit halen, en kon dat bakje er zo uit friemelen, zat niet vastgelijmd ofzo enkel goed strak tegen de bumperzijde aan om dat spanbandje van de krik heen. Heb je anders een foto van welk piepschuim je bedoeld? Misschien hebben we het over een ander bakje?
 

YetiBart

Actief lid
Ah dan zit daar al een verschil! Ik heb een 3e zitrij die je omhoog moet klappen en geen bakjes om het wiel, enkel een bak met krik aan bumperzijde. Een foto maakt meer duidelijk ;)

Edit: zo dus —>

IMG_1261.jpeg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsjah en hoeveel keer heb je in je leven een lekke band gehad en dat je kofferbak vol troep lag ?? :pieker:
Maar ja je kunt hem aan de achterklep vastschroeven, mooi Skoda hoesje er om heen.....:koffie:
 
Laatst bewerkt:

EdZ

Donateur
Geen idee hoe het bij een Kodiaq vastzit, maar bij mijn Leon zat de piepschuim bak met van die kunststof doppen met "weerhaken" vast. Van die dingen die je in een gat in de carrosserie moet duwen en er weer lastig uit krijgt. Kan me zo voorstellen dat dat bij andere VAG modellen ook zo werkt.
 

Antera

Donateur
Piepschuim zit er los in en kan je simpel verwijderen, Ik zou me reserve wiel toch wel bij willen hebben trouwens. Fijner idee dan geen
 

Japiejo

Nieuw lid
Ik neem aan dat je de bakjes om het reservewiel bedoelt?

Bekijk bijlage 107427
Ja het gaat om deze bakjes. Deze zijn er ondertussen uit. Ze waren vast geschroefd aan de ondervloer, maar met weinig licht en geen bril op (semi ontkenningsfase) heb ik dat niet gezien. Met daglicht en het bericht van @YetiBart dat het niet moeilijk zou zijn is het uiteindelijk dus toch gewoon eenvoudig gelukt.
 

heinha

Actief lid
Ik zoek zo'n piepschuim bak voor een 5-zitter (plus thuiskomer). Bij diverse bekende leveranciers gekeken, wel een foto, maar nergens leverbaar. Een los wiel 145 x 18 ET 28 kan ik wel vinden.
 

Antera

Donateur
Zoek de onderdeelnummers op en gebruik die voor bv op ebay of langs de dealer te gaan. Dan moet dat zeker goed komen, En in het extreemste geval op zoek naar een schade auto
 
Bovenaan Onderaan