JeSko
Forumguru
Het is zover,
Zoals jullie weten was ik op zoek naar een andere auto, ik heb getwijfeld tussen een C-HR hybride, een Mazda CX-3, een Mazda CX-5, tot toch weer een Octavia/superb combi, Cross-overs en SUV's vallen al snel krap uit, vooral achterin, fijn voor 2 mensen met max 1 kindje, maar niet meer voor ons, en dan kom je qua ruimte toch weer bij Skoda uit. Inmiddels ben ik gewend aan een grote(re) motor in een normale auto, die souplesse is gewoon aangenaam, daarom moest het ook echt een 1.5 of meer zijn, en liefst nog een 1.8-2.0, maar die zijn zeldzaam in België, en 2.0.. ja das een VRS, en die liggen buiten budget.. toch?....
En toen zag mijn vrouw dat een vriend van ons zijn VRS verkocht, de eerste hoopvolle contacten werden meteen gelegd, er was ruimte om te praten, top.. wie weet kan ik die droom verwezenlijken, slapeloze nachten heb ik gehad, paar keer gedacht verdomme het gaat niet lukken, en dan toch.. vandaag gaan kijken, testritje gemaakt, wauw.. Verkocht! Wellicht liep het kwijl nog net niet uit mijn bek bij het aankomen, ik kende de auto al wel, al enkele jaren nu, maar telkens was het weer met de bek open naar dit machien gapen, en nu stond hij hier voor me, met de mogelijkheid dat hij van mij zou worden... Kan iemand me knijpen? Als dit een droom is en ik word wakker ga ik ongelofelijk pissed zijn
En dusdoende heb ik de piekfijne VRS van een maatje overgekocht. Het voelt allemaal nog een beetje onwerkelijk, zeker omdat dit ook helemaal geen gewone VRS is, het is een echt beest met 341 paardjes en 519 nm aan koppel, van een liefhebber, voor een liefhebber, verzorgd tot in de puntjes, altijd warm gedraaid alvorens de power los te laten, ik ken de auto en ik ken de eigenaar, kan niet beter!
Waar gaat het precies om:
Skoda Octavia VRS 220 van 2014 met DSG, 138.000 km op de teller, in mijn favoriete Skoda "kleur" moonwhite.
Opties zijn o.a.
Elektrische kofferklep
Verwarmde stoelen
VRS mode
Elektrische inklapbare, verwarmde, en dimmende spiegels
Dimmende achteruitkijkspiegel
Led boarding lights
Full led interieur
PDC achteraan
Automatische Xenon koplampen
Regensensoren
ACC
Variabele laadvloer
De aanpassingen al gedaan door mijn maatje ...
Interieur
- forged carbon deur trim
- forged carbon DSG pook
- turbodrukmeter
- oranje gekeurde gordels
- Alcantara sportstuur
- verlengde forged carbon schakelpeddels
- aftermarket versterker/geluidssysteem
- VRS matten
- omkeerbare VRS koffermat
- dashcam v+a
- track and trace systeem
Exterieur
- Getinte ruiten
- LED boarding lights
- LED dynamische pinkers in de spiegels
- LED achterlichten smoked met dynamisch pinkers
- Forged carbon gewrapte motorkap met werkende koelingsroosters
- CSR frontlip
- Maxton side-skirts
- Maxton diffuser
- Forged carbon vierdubbele Uitlaattips
Onderstel
- ST schroefset ST-X
- Rotiform WGR 19 inch
- extra OEM winterwielen
- extra set zomerwielen
Motor
- Stage 2 door DVX
- DSG aangepast door progressive tuning
- Remus uitlaat met gekeurde kleppen
- Custom downpipe
- verlengde schakelpeddels aan het stuur
- racingline R600 air intake
- racingline short elbow
- racingline turboelbow
- GFB divertervalve
- NGK racingbobijnen
- NGK racingbougies
- Forged carbon strutbar
Nu zullen jullie zeggen, maar heh? Jij ging toch stoppen met de hobby? Wel... Ja, dat is nog steeds zo, had deze een normale VRS geweest had ik hem nl ook gekocht. Het mooie aan deze auto is echter dat hij zo door de keuring komt in België, dat was een absolute vereiste! Maar alles erop en eraan is goedgekeurd, zijn attesten van etc etc, op deze auto is geen euro bespaard en enkel het beste was en is goed. Schroefsetje gaat simpelweg op keuringstand, en ik heb een perfecte daily waarin de kids lekker ruim zitten, een grote koffer etc etc. Ik ga hier gewoon met rijden, van genieten, en hem koesteren zoals jullie dat van mij gewend zijn. Het is geen hoge zit, maar zelfs met hoe laag hij nu stond is de instap veel hoger dan bij onze Mazda 3, die ligt echt qua carrosserie veel lager en is daarom veel te laag voor mijn familielid, bij deze gaat ze gewoon netjes kunnen instappen zonder gedoe en pijn.
De auto rijd dankzij de verregaande optimalisatie van de DSG en motor niet zomaar als een VRS waar ze een stage 2 file in geknald hebben, neen, hij is enorm lui te rijden, je kan er als het ware echt in chillen cruisen coasten noem maar op, zonder dat hij nerveus word, maar als je dan het gas induwt duwt dit beest je in je stoel en blaast je van je sokken, fantastisch! Ik heb hier de afgelopen dagen veeeeeel gelezen over het zogeheten grip probleem bij een stage 2 of zelfs al stage 1, ik heb hem getest met vallende sneeuw en ijs aan de grond ( ideaal hoor zo ) en hij heeft geen enkele keer de wielen laten spinnen vooraan, en dat op zomerbanden.
Dus ik ben terug bij Skoda... En hoe! Kan m'n blijdschap niet op en ik wil dan ook mijn maatje bedanken voor de kans om deze over te nemen, hij wou de auto het liefst overlaten aan iemand die hij goed kende, en zo gebeurde het.
Binnenkort komen er hier enkele foto's, de laatste zaken worden gefinaliseerd momenteel, verzekering en keuring voor verkoop etc etc.
Grts, Jefrey
Zoals jullie weten was ik op zoek naar een andere auto, ik heb getwijfeld tussen een C-HR hybride, een Mazda CX-3, een Mazda CX-5, tot toch weer een Octavia/superb combi, Cross-overs en SUV's vallen al snel krap uit, vooral achterin, fijn voor 2 mensen met max 1 kindje, maar niet meer voor ons, en dan kom je qua ruimte toch weer bij Skoda uit. Inmiddels ben ik gewend aan een grote(re) motor in een normale auto, die souplesse is gewoon aangenaam, daarom moest het ook echt een 1.5 of meer zijn, en liefst nog een 1.8-2.0, maar die zijn zeldzaam in België, en 2.0.. ja das een VRS, en die liggen buiten budget.. toch?....
En toen zag mijn vrouw dat een vriend van ons zijn VRS verkocht, de eerste hoopvolle contacten werden meteen gelegd, er was ruimte om te praten, top.. wie weet kan ik die droom verwezenlijken, slapeloze nachten heb ik gehad, paar keer gedacht verdomme het gaat niet lukken, en dan toch.. vandaag gaan kijken, testritje gemaakt, wauw.. Verkocht! Wellicht liep het kwijl nog net niet uit mijn bek bij het aankomen, ik kende de auto al wel, al enkele jaren nu, maar telkens was het weer met de bek open naar dit machien gapen, en nu stond hij hier voor me, met de mogelijkheid dat hij van mij zou worden... Kan iemand me knijpen? Als dit een droom is en ik word wakker ga ik ongelofelijk pissed zijn
En dusdoende heb ik de piekfijne VRS van een maatje overgekocht. Het voelt allemaal nog een beetje onwerkelijk, zeker omdat dit ook helemaal geen gewone VRS is, het is een echt beest met 341 paardjes en 519 nm aan koppel, van een liefhebber, voor een liefhebber, verzorgd tot in de puntjes, altijd warm gedraaid alvorens de power los te laten, ik ken de auto en ik ken de eigenaar, kan niet beter!
Waar gaat het precies om:
Skoda Octavia VRS 220 van 2014 met DSG, 138.000 km op de teller, in mijn favoriete Skoda "kleur" moonwhite.
Opties zijn o.a.
Elektrische kofferklep
Verwarmde stoelen
VRS mode
Elektrische inklapbare, verwarmde, en dimmende spiegels
Dimmende achteruitkijkspiegel
Led boarding lights
Full led interieur
PDC achteraan
Automatische Xenon koplampen
Regensensoren
ACC
Variabele laadvloer
De aanpassingen al gedaan door mijn maatje ...
Interieur
- forged carbon deur trim
- forged carbon DSG pook
- turbodrukmeter
- oranje gekeurde gordels
- Alcantara sportstuur
- verlengde forged carbon schakelpeddels
- aftermarket versterker/geluidssysteem
- VRS matten
- omkeerbare VRS koffermat
- dashcam v+a
- track and trace systeem
Exterieur
- Getinte ruiten
- LED boarding lights
- LED dynamische pinkers in de spiegels
- LED achterlichten smoked met dynamisch pinkers
- Forged carbon gewrapte motorkap met werkende koelingsroosters
- CSR frontlip
- Maxton side-skirts
- Maxton diffuser
- Forged carbon vierdubbele Uitlaattips
Onderstel
- ST schroefset ST-X
- Rotiform WGR 19 inch
- extra OEM winterwielen
- extra set zomerwielen
Motor
- Stage 2 door DVX
- DSG aangepast door progressive tuning
- Remus uitlaat met gekeurde kleppen
- Custom downpipe
- verlengde schakelpeddels aan het stuur
- racingline R600 air intake
- racingline short elbow
- racingline turboelbow
- GFB divertervalve
- NGK racingbobijnen
- NGK racingbougies
- Forged carbon strutbar
Nu zullen jullie zeggen, maar heh? Jij ging toch stoppen met de hobby? Wel... Ja, dat is nog steeds zo, had deze een normale VRS geweest had ik hem nl ook gekocht. Het mooie aan deze auto is echter dat hij zo door de keuring komt in België, dat was een absolute vereiste! Maar alles erop en eraan is goedgekeurd, zijn attesten van etc etc, op deze auto is geen euro bespaard en enkel het beste was en is goed. Schroefsetje gaat simpelweg op keuringstand, en ik heb een perfecte daily waarin de kids lekker ruim zitten, een grote koffer etc etc. Ik ga hier gewoon met rijden, van genieten, en hem koesteren zoals jullie dat van mij gewend zijn. Het is geen hoge zit, maar zelfs met hoe laag hij nu stond is de instap veel hoger dan bij onze Mazda 3, die ligt echt qua carrosserie veel lager en is daarom veel te laag voor mijn familielid, bij deze gaat ze gewoon netjes kunnen instappen zonder gedoe en pijn.
De auto rijd dankzij de verregaande optimalisatie van de DSG en motor niet zomaar als een VRS waar ze een stage 2 file in geknald hebben, neen, hij is enorm lui te rijden, je kan er als het ware echt in chillen cruisen coasten noem maar op, zonder dat hij nerveus word, maar als je dan het gas induwt duwt dit beest je in je stoel en blaast je van je sokken, fantastisch! Ik heb hier de afgelopen dagen veeeeeel gelezen over het zogeheten grip probleem bij een stage 2 of zelfs al stage 1, ik heb hem getest met vallende sneeuw en ijs aan de grond ( ideaal hoor zo ) en hij heeft geen enkele keer de wielen laten spinnen vooraan, en dat op zomerbanden.
Dus ik ben terug bij Skoda... En hoe! Kan m'n blijdschap niet op en ik wil dan ook mijn maatje bedanken voor de kans om deze over te nemen, hij wou de auto het liefst overlaten aan iemand die hij goed kende, en zo gebeurde het.
Binnenkort komen er hier enkele foto's, de laatste zaken worden gefinaliseerd momenteel, verzekering en keuring voor verkoop etc etc.
Grts, Jefrey
Laatst bewerkt: