kleppenstellen felicia 1.3 benzine

tuncat

Nieuw lid
hallo beste leden.
heb een skoda felicia van het jaar 2000. het is een 1.3 benzine/lpg. sinds kort loopt hij niet echt mooi meer.
ik vermoed de kleppen maar weet het niet zeker.
worden de kleppen hydraulisch gesteld of moet ik het zelf doen met een voelermaat ?
als ik het zelf moet doen welke dikte voelermaat moet ik dan gebruiken voor de uitlaat en de inlaat?
laatst had ik de bougies eruit gehaald om even te chekken en zag dat 1 van de bougies nat was en de rest was gewoon kurkdroog.
wie kan me hierbij helpen ?

alvast bedankt
 

ArjanGr

Senior Member
Mijn felicia 1.3 uit 1999 destijds heb ik zelf gesteld met een voelermaat. Dus verwacht dat ie uit 2000 ook handmatig te stellen zijn.
Ik kan m’n werkplaatshandboek effe niet vinden van de Felicia. Mr daar staat het zeker in. Probeer morgen nog effe verder te zoeken voor je.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

ArjanGr

Senior Member
Dit is voor een Benzine motor. Dus de 1.3 MPI. Ik durf niet te zeggen of de Benzine-LPG motor anders is. Misschien anderen wel?
 

pansaebr

Actief lid
ArjanGr, bij een LPG - benzine motor zijn er normaal 2 sets van injectoren 1voor benzine en 1 voor LPG soms werd er ook klepsmering bijgeplaatst. De klepspeling bleef normaal hetzelfde. Wanneer de motor warm was en omschakelde naar LPG worden de injectoren van benzine stilgelegd. Kleppen met te veel speling hoor je meestal tikken. Als ik de klacht Tuncat lees vermoed ik dat de motor op 3 cilinders draait en kracht mist.
 
Bovenaan Onderaan