Niet mee op zoek naar een Octavia.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NMax155

Nieuw lid
@1983jeroen

Ik zit al een hele tijd op een Citroën-forum, de leden daar zeggen collectief : Blijf weg bij de PSA-1.6THP.
En ik heb begrepen dat een gewaarschuwd mens etc, etc.
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Nee dat was de 3cyl 1.2 vti, de turboloze 82 pk versie met de distributieriem die door de olie liep. Je hebt ook nog de 3cyl 1.2 Puretech met turbo, 110 pk, ook met de riem die door de olie liep. Beide rampen motoren van dezelfde generatie.
 

Sebastian

Donateur
1.6 benzine in de O2 was volgens mij niet met DSG, maar een conventionele automaat.
DSG is voor de benzineversies later bij de 1.8 TSI geïntroduceerd (nog voor de facelift).
Klopt, ik heb een 1.6 MPI met een normale automaat (6 versnelling) Die overigens fijn schakelt hoor.

Helaas vandaag een hert geraakt dus hopelijk alleen de motorkap vervangen. Kans bestaat dat ook de radiator stuk is maar daar leek het niet op. Ik dwaal af...

Dus ik ervaar de 1.6 MPI als een super betrouwbaar motorblok. Iets wat ik vaker oppik van kenners.

Als hij niet total loss wordt verklaard (17 jaar oud, 222.000 op de teller) en gerepareerd kan worden dan verkoop ik hem want we waren al zoekende naar een nieuwer model.

Hem de OP proberen te verkopen is niet mijn intentie met deze reply hoor haha.
 

Herperduin

Forumguru
@NMax155 : succes met de zoektocht naar een Citroën. Een van mijn eerste auto’s was een CX uit 1974 met groen veerbollen en nog zonder diravi stuurbekrachtiging. Geniaal mooie en heerlijke auto. Ook een Visa GT en nog wat andere Citroëns gereden maar paar jaar geleden een Skoda Octavia in de lease gehad en toen helemaal fan geworden van Skoda. Zou niet al te snel van het idee van een Skoda af stappen… Snap het echter wel als je al zo lang citrofiel bent! Veel plezier sowieso in welke auto dan ook !
 

NMax155

Nieuw lid
@Herperduin

Ik was na al die jaren in een Citroën, gewoon benieuwd of een Skoda mij zou passen qua rijeigenschappen.
Maar als je eenmaal in een Citroën met de veerbollen hebt gereden, dan wen je niet snel aan iets anders.
 

JeSko

Forumguru
@NMax155

Skoda is meer de kampioen van de ruimte, daar blijven ze in uitblinken als geen ander en vechten velen van hun modellen boven hun gewicht tegen hogere segmenten. Toen ik voor de korte periode terug een Skoda had besefte ik wel gelijk hoe hard ik die ruimte en praktische kant gemist heb.
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad opvallend dat je de gewone Octavia zo hard geveerd vindt. Ik heb één keer met een gewone gereden en vond die (ten opzichte van mijn toenmalige RS) juist erg week.

Succes met de jacht op een C5. Die worden wel wat oud trouwens. Ben je niet bang op termijn tegen allerlei rare milieuzones aan te lopen?
 

Sebastian

Donateur
@Sebastiaan

Wat vervelend dat je 1.6MPI een hert is tegengekomen, en dat het hert niet aan de kant is gegaan.
Hopelijk kom je er goed mee weg.
Dank je. Vind het zelf vervelender voor het hert. Die blik in z'n ogen staat op m'n netvlies gebrand.

Maar het lijkt erop dat hij nog goed genoeg was om weg te komen. Natuurbeheer kwam al gauw met wapen om hem uit z'n lijden te verlossen maar ze konden hem niet vinden. Heb zelf ook tevergeefs gezocht. Ook geen bloed op auto aangetroffen, alleen haren.

Wordt afwachten of het alleen de motorkap is of ook de radiator. Een aanrijding met een dier valt wel onder WA beperkt casco maar of de schade de waarde overtreft, geen idee. Volgens mij is een radiator vervangen erg duur.

f7e43a8e4f2bfaf15f47f5a8772b4727.jpg
5d149dd0513c6ca826d3da2ad9e565df.jpg


Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
Ik had met mijn O2RS van een vos al €3.800 schade, maar die kwam vol op de radiator binnen.
 

EdK

Forumguru
wees blij dat we hier geen elanden hebben !!
Als je die aanrijd dan mag je blij zijn als je het zelf overleeft, die vallen zelfs op je dak omdat ze van die hoge poten hebben...
In Noorwegen daar foto's gezien en dat is echt bizar....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan