Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Chrisjemol

Forumguru
Hou er rekening mee dat het probleem niet is opgelost met de update.
Verwacht dus geen storingsvrij infotainment.
Helaas
 

True

Lid
@Chrisjemol Noem de nog aanwezige problemen eens na de update. Want ik rijd al een tijdje met de update rond, of ik ben helemaal murw geslagen of er zijn geen problemen meer in de infotainment.
 

Chrisjemol

Forumguru
Mijn problemen voor de update: tijdens rijden (meestal als ook de telefoon via carplay muziek afspeelde of met navigeren):
Plots een tik uit speakers, infotainment zwart worden en rebooten. Paar keer achter elkaar gepaard met een veelvoud aan oranje waarschuwingslampen van allerlei systemen die niet werken dan

Versie 1941 erop laten zetten.
Daarna: exact hetzelfde, gepaard met radio die er dan eerst mee stopt als aankondiging dat hij weer gaat crashen
Vorige week auto langs de kant moeten zetten en paar keer infotainment resetten (power knop ingedrukt houden) en toen uiteindelijk pikte hij het weer en werkte alles weer

Dus versie 1941 is niet 1 of ander wondermiddel
Feit is dat het infotainment vd VAG instabiel blijkt te zijn helaas
 

True

Lid
Ik hoor daar niemand anders over, ik zou er net zolang mee teruggaan naar de dealer totdat ze gevonden hebben dat er iets defect is.
 
Ik heb tot op heden weinig problemen met 1941.
dat beperkt zich tot zo nu en dan fouten mbt de parkeersensoren en de SOS speaker die zo nu en dan reboot.
maar het spontaan rebooten of carplay issues heb ik sinds de update niet 1x mee gemaakt

gister kwam er toevallig een applicatie update. Toen hetstarte na installatie de SOS speaker ook. Dus wellicht is daar iets in veranderd.
 

Berghuis

Donateur
@Chrisjemol lijkt mij eerder dat er hardwarematig iets mis is. De 1941 update lost wel degelijk de reboots op. Af en toe nog een waarschuwing van een systeem kan altijd voorkomen, maar reboots niet meer gezien na de update hier.
Probeer is een ritje met een andere iPhone met Carplay te testen en of je het probleem dan nog hebt. Allemaal handige info voor dealer.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Pffff en dan heb je een gloednieuwe auto. Zoiets nog nooit gehad
Dealer heeft pas tijd in april
Heb daarom de software update bij antera laten doen omdat het anders wel erg lang wachten is
Moet ik steeds terug gaan voor evt hardware dingen dan is dat een jaren traject
 

jongetje

Forumguru
Dan geeft die dealer maar een vervangende wagen tot die tijd? Ze moeten gewoon een degelijk product afleveren. Dat ze geen ruimte plannen voor garantie zaken is niet jouw probleem.

Mijn auto heeft ook 3 maanden bij de dealer gestaan. Gewoon gooien op dat het niet veilig is omdat de veiligheidssystemen niet (goed) werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Forumguru
Ik heb een Octavia van begin 2021 waarvan het infotainment de hardware code H56 heeft. Dat is een van de eerste versies. Ik had voor de update naar 1941 best wat reboots, vooral bij het opstarten. Na de update nog geen reboot van het systeem gehad. Volgens mij heb jij een jongere Octavia @Chrisjemol, dus dan lijkt het wel of er bij jou toch iets meer aan de hand is. Hopelijk hebben ze toch wel iets eerder plek. Anders een andere dealer?
 

Detlev

Actief lid
Ikzelf heb nu 7 maand 1941 (H56 hardware first edtion octavia) geinstalleerd, af en toe crashed het infotainment systeem nog steeds tijdens het rijden.
Parkeersensoren storingen
Front assisten niet beschikbaar
Lane assist niet beschikbaar.
ESC niet beschikbaar.
Storing start stop
...

Dit was mijn kerstboomverlichting dit jaar
https://drive.google.com/file/d/1fWZLelhUTWEIBGMyC_uataXG5qzHGy9W/view?usp=drive_link
Onlangs heb ik alle meldingen gezien die je kan hebben door het starten van de wagen, fout op veiligheidssysteem die het triggerde.
Meerdere herstarts van systeem . Motor stil, deur open, sluiten. Niks hielp.
Uiteindelijk razend en gefrustreerd alles overgeladen in onze Ford Fiesta en vertrokken met deze wagen.
Na 4h terug thuisgekomen. Auto gestart en alles stond nog steeds in alarm.
Dan maar de harde aanpak gedaan. Batterij voor 5sec afgenomen.
Gestart, alle alarmen terug, stuur volledig naar links, volledig naar rechts . Alles was gereset.
Volgende dagen nog wat storingen gezien, maar alles werkte wel terug.

Software 1969 is al uit bij Seat, skoda zal wss rond Maart / April zijn.

Dit heeft er voor gezorgd dat de emmer voor mij part overgelopen is en mijn geduld op na 3jaar 6 maand geklungel.
Geen VAG meer voor mij.
De nieuwe Ford Focus ST Line x 155pk is besteld, 3 a 4 maand levertermijn. Dus hoef ik niet meer uit te zien naar die hopelijk 1969 verlossende probleem software
 
Laatst bewerkt:

True

Lid
Als je een TV koopt en de menu's werken niet of je het geluid hapert ga je er toch ook mee terug? Ik snap niet dat er mensen zijn die een auto kopen of leasen voor 35k+ en dan maar accepteren dat het niet werkt.
 

Detlev

Actief lid
Ik heb 27 vervangwagens achter de kiezen. Dubbel zoveel computer resets achter de kiezen. Ik gooi gewoon de bodemloze onkostenput dicht. Heb er genoeg frustratie over gehad. Hij is al 1 jaar half niet meer in garantie. Genoeg is genoeg. Nieuwprijs 32000€ particulier. Via dealers is hij nog 16000€ waard. Nu is het moment om hem buiten te bonjoeren. Terwijl hij nog iets waard is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

True

Lid
27x vervangend vervoer voor een auto van minder dan 3,5jr oud. Je hebt niets aan mijn mening, maar je laat je gewoon piepelen.
 
Is onderdaad wel bijzonder veel ja.. maar dit kan niet alleen maar software zijn.. dit moet wel een fysiek iets zijn wat niet in de haak is..is de 5F van het infotainment ooit vervangen? Nu weet ik wel dat een defecte ABS wielsensor ook een hele kerstboom aan storingen kan veroorzaken..

Al helpt het niet mee, en dat geld wel voor alle merken, dat de wagens vól zitten met computer modules. Alles lult met elkaar, en as dat even niet werkt staan er tíg foutcodes in. Gelukkig zie je dat niet allemaal in het scherm. Maar je moet je niet verbazen dat zodra je hem uitleest dat er gewoon 100+ storingcodes in staan… de octavia 3 had dacht ik iets van 17 computermodules.. mijn O4 heeft er 39. En dat met die vele computers is bij BMW en Benz ook niet anders.. ik vermoed bij Ford idem dito.. maar ik hoop dat het bij Ford beter geregeld is voor je..

Edit: nog een opmerking, die 1 liter ecoboost is nou niet echt ook een probleemloze motor. Zorg dat ie geregeld onderhoud krijgt, ik zou de olie jaarlijks wisselen / elke 15.000 km en niet 2 jaar 30.000km laten zitten. Ook heeft deze motor een rubber dustributieriem die mee draait in de olie, dus de voorgeschreven olie met juiste dopes etc gebruiken vanwege die rubber riem want dat luisterd extreem nauw.
 
Laatst bewerkt:

Detlev

Actief lid
Ik heb 3 nieuwe 5f stuurdozen gehad door aanhoudende problemen. Van de Ford motoren weet ik. Die nieuw generatie ecoboost zou een ketting hebben ipv van riem, dat is me toch verteld over de 155pk versie. Toch bedankt om me er op te wijzen. Toekomst brengt raad
 
Bovenaan Onderaan