Olieweging bij Yeti 1.8 TSI (2010) Nu gereviseerd.

Muug

Senior Member
Dan koop je een MyWay-wagen omdat je niet belazerd wilt worden en dan mag je er om de paar duizend kms een liter olie bijgieten. Dan zoek je wat op internet en bots je op dergelijk nieuws : http://www.test-aankoop.be/auto-fiets/auto-s/nieuws/olieverbruik En dan zie je daar je wagen tussen staan : een Yeti 2010 1.8 TSI.
En je zoekt nog wat verder en je vindt zelfs op dit forum een topic over die Oilgate.
Goed dus, nu donderdag naar Autonatie te Antwerpen, om de olieweging op te starten.
Ik hou jullie op de hoogte.
 

Muug

Senior Member
Wat ik er mee hoop te bereiken?
Wel, er zijn enkele mogelijke scenario's eh. Niet dat het er veel zijn, maar toch.
1) het wordt kosteloos onder MyWay-garantie vervangen.
2) de verkoop wordt ontbonden en ik krijg mijn geld terug.
3) ze vinden dat er niks aan de hand is en willen niet tussen komen en ik mag de kosten van de olieweging nog betalen ook.
Er zijn wel nog wat variaties te bedenken. Ik heb me natuurlijk ingeschreven bij de groepsvordering van Testaankoop, maar dat gaat iets van zo'n lange duur worden dat de meeste eigenaars hun wagen al verkocht of kapot gereden gaan hebben tegen dat die aap uit zijn mouw komt.
 

Muug

Senior Member
Myway heeft bij monde van de garagist laten weten dat de kosten van de weging voor mij zijn indien de weging zou aantonen dat het verbruik niet kritisch is. Op een computer zou je dan op Accept moeten klikken. Ik kan maw niet anders dan akkoord gaan, of er gebeurt helemaal niets.
 

Muug

Senior Member
De gebruikershandleiding zelf zegt dat een halve liter op 1000km normaal kan zijn. Zo voorhistorisch als maar kan zijn , en volkomen in contrast met hun onderhoudsintervallen van 30.000km.
 

Noord26

Forumguru
Waarop heb je precies nu je akkoord moeten geven vraag ik mij dan af? Wat is de grenswaarde? Is dat identiek als wat in je boekje staat?
 

Muug

Senior Member
Dat ik de olieweging betaal als Myway zegt dat het olieverbruik toch nog normaal is.
 

Noord26

Forumguru
Dat begrijp ik. Maar wat is 'normaal' (de grenswaarde) voor olieverbruik volgens MyWay? 1 liter op 2000km maximaal verbruik?
 

andrehj

Forumguru
Het is natuurlijk niet zo netjes, maar wat Pon/VAG doet is dat ook niet. Als VAG ballen heeft geven ze de Europese bezitters dezelfde regeling als die in de VS. En zelf weet je op het moment van die weging toch al dat het een olieboot is. Het enige wat je doet is ervoor zorgen dat je garage hier ook van overtuigd raakt.
 

Noord26

Forumguru
Breng mij niet op ideeën @andrehj.. Langs de dealer gaan met de melding dat hij toch wel erg veel olie verbruikt. Om er vervolgens 700ml uit te laten lopen bij thuis komst. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Zou ik ook doen;) dat advies heb ik laatst ook aan een kennis van mij gegeven..

De grens bij Pon is meen ik 0.7 l op 1000km en dan zou deze in dit geval te weinig verbruiken...
Gewoon even 0.3 extra eruit zuigen met een spuitje:pieker:
 
Bovenaan Onderaan