Ik heb een Skoda Octavia (2) 1.6 motorcode BGU bouwjaar 2005 met een langlopend probleem.
De motor loopt bij stationair te bokken valt terug in zijn toeren en gooit het toeren tal weer omhoog. tot dat hij uiteindelijk uitvalt.
Ook tijdens het rijden is het inhouden bij gelijk toerental voelbaar.
Foutcodes p0341nokkenas positie sensor signaal niet logisch en abs esp 01314.
Wij hebben reeds diverse reparatie uitgevoerd.
- gasklep vervangen en ingeleerd.
- egr klep gedemonteerd en schoongemaakt.
- motor gecontroleerd op valse lucht met rook machine.
- bobine uitgewisseld.
- bekabeling temperatuur sensor vervangen.
- bekabeling nokkenassensor gecontroleerd.
- krukas en nokken as sensoren vernieuwd.
- voedingsrelais gecontroleerd.
- massa punten gereinigd
- map sensor gereinigd.
- spruitstuk pakking inlaat en olie pijlstok vervangen ivm valse lucht.
- distibutie timming gecontroleerd.
- op het nokkenassignaal hebben wij op pin 1/ 5 volt en op pin 2 / blokspanning.
- wij hebben met vdcs het toerental iets hoger gezet van waarde 128 naar 148 daarmee loopt de motor een stuk rustiger maar nog niet zoals het hoort.
Hoor graag of dat iemand suggesties heeft.
Gr Geert
De motor loopt bij stationair te bokken valt terug in zijn toeren en gooit het toeren tal weer omhoog. tot dat hij uiteindelijk uitvalt.
Ook tijdens het rijden is het inhouden bij gelijk toerental voelbaar.
Foutcodes p0341nokkenas positie sensor signaal niet logisch en abs esp 01314.
Wij hebben reeds diverse reparatie uitgevoerd.
- gasklep vervangen en ingeleerd.
- egr klep gedemonteerd en schoongemaakt.
- motor gecontroleerd op valse lucht met rook machine.
- bobine uitgewisseld.
- bekabeling temperatuur sensor vervangen.
- bekabeling nokkenassensor gecontroleerd.
- krukas en nokken as sensoren vernieuwd.
- voedingsrelais gecontroleerd.
- massa punten gereinigd
- map sensor gereinigd.
- spruitstuk pakking inlaat en olie pijlstok vervangen ivm valse lucht.
- distibutie timming gecontroleerd.
- op het nokkenassignaal hebben wij op pin 1/ 5 volt en op pin 2 / blokspanning.
- wij hebben met vdcs het toerental iets hoger gezet van waarde 128 naar 148 daarmee loopt de motor een stuk rustiger maar nog niet zoals het hoort.
Hoor graag of dat iemand suggesties heeft.
Gr Geert