Openen bestuurdersdeur

emilio3333

Forumguru
Ik rij in een Octavia zonder kessy (Business edition zonder opties). Bij het 1x drukken van de knop op de AB gaan alle deuren open behalve het portier van de bestuurder. Dan moet ik 2x maal drukken om deze te openen.
Heb al overal gezocht in het menu maar kan niks vinden.
Wie weet de oplossing? Vind dit best irritant.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dat is irritant ja... Bij de meeste auto's met zo'n systeem is het ook net andersom, wat logischer is. De Nissan van familie van me opent bij één keer duwen enkel de bestuurdersdeur, bij twee keer duwen opent hij alle deuren.

@Antera weet jij toevallig of dit normaal is bij een O4? En of dit anders gecodeerd kan worden?
 

NordicVolvo

Actief lid
Dat lijkt me niet normaal. Ik rij ook een O4 zonder Kessy. Bij mij gaan gewoon alle deuren van het slot bij een keer klikken.
 

EdK

Forumguru
Bij me Fabia4 is dit gewoon in te stellen in een menu van instellingen.
Kan bestuurderszijde alleen bij 1x drukken en dan bij 2x alle resterende deuren.
Of alle 4 bij 1x drukken open.
Of geheel niet drukken en met de sleutel naar voordeuren lopen en greep pakken en dan gaat hij op Kessey open
Maar dit geld weer niet voor de achterdeuren, dan moet ik AB gebruiken offf eerste de bestuurdersdeur openen en dan gaan de achterdeuren weer wel gewoon open zonder de AB te gebruiken...
 

Antera

Donateur
Dat is irritant ja... Bij de meeste auto's met zo'n systeem is het ook net andersom, wat logischer is. De Nissan van familie van me opent bij één keer duwen enkel de bestuurdersdeur, bij twee keer duwen opent hij alle deuren.

@Antera weet jij toevallig of dit normaal is bij een O4? En of dit anders gecodeerd kan worden?

Ik zou even bij openen en sluiten kijken in je menu en daar aan zetten dat het alle deuren moeten zijn. Ik vermoed dat daar je oorzaak is
 

hemi24

Forumguru
Ookal zou het bij de instellingen staan, dan nog is de logica totaal verkeerd om..!

Dan zou bij 1x drukken de bestuurdersdeur open moeten gaan en bij de 2e keer drukken de overige portieren…
TS heeft het ontgrendelen exact omgekeerd..!
 

Antera

Donateur
Oops verkeerd gelezen. Maar idd apart. Vrees dat dit naar de dealer moet om dit op te lossen misschien een software issue. Dacht even dat de auto dacht dat die Engels was maar dat is het idd niet. Soms kan het zijn dat alle foutmeldingen even gewist moeten worden en de auto voor min 11 min op slot moet staan en het dan weer werkt.

Laatst kwam mijn auto van de garage af en kantelde de spiegel maximaal en was niet meer in te stellen en tevens weigerde Kessy. Na wissen alle fouten en op slot laten staan loste het zich weer op.
 
Bovenaan Onderaan