Opties Enyaq activeren via VAGcom of ODBeleven

chollie

Nieuw lid
@RobbieW : in combinatie met een OBDeleven kan er ineens een hele hoop…
Lukt het ook op de 85? ik krijg Scaninavian drl niet aan.
Eerst meldingen over de SFD, dit heb ik nu op automatisch ontgrendelen staan. Nu krijg ik melding check ignition.
Contact is aan, motorkap (heet dit nog zo?) staat open, deur open. maar geen succes.
 

chollie

Nieuw lid
Hoi, inderdaad via de one-click apps. mijn kennis is niet groot genoeg om het anders te proberen.
 

hemi24

Forumguru
Welke versie van de OBDeleven dongle heb je?

Ik zou persoonlijk ver weg blijven bij de One-click apps..!
Je weet domweg niet wat er allemaal aangepast wordt!

Probeer volgende eens:

Have the rear lights activated when front daytime running lights are on (DRL)

1. navigate to control unit 19
2. select 'adaptation'
3. select 'daytime running light'
4. select 'Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht'
5. change value to 'active'

6. press and hold to apply changes
 

chollie

Nieuw lid
Ik heb een pro edition gekocht. nextgen device met een jaar propack. IK zou het dus op de manier kunnen proberen zoals Hemi24 schetst?
 

Pindasaus

Forumguru
Een andere manier is om te zoeken welke lampen de functie achterlicht hebben (een deel van de lampen met functie 'Standlicht') en daar ook de functie 'Tagfahrlicht' aan toe te voegen, met dezelfde dimwaarde en de dimrichting op 'maximize'. Dan branden alleen je achterlichten mee i.p.v. ook de kentekenplaat- en dashboardverlichting e.d. Zie module Central Electrics - Adaptations.
 
Laatst bewerkt:

chollie

Nieuw lid
Het lukt mij om bij het menu te komen, te activeren, maar het wegschrijven lijkt te hangen… hoe lang duurt het ‘normaal’ om een waarde weg te schrijven?
 

Antera

Donateur
Motorkap open maar waarschuwing: 1 click apps kunnen problemen geven. Advies is handmatig te coderen. Dus reken je niet te rijk voor je een bezoekje aan de dealer kan doen
 

chollie

Nieuw lid
Hoi, dank voor je reactie. Je bent de tweede die mij dit adviseert, ik klik niet meer.
motorkap open: is het ontsluiten via de hendel genoeg? of zit er een sensort oid en moet hij helemaal open?
 
Bovenaan Onderaan