Pedaal tuning

tim83

Lid
Hoi allemaal,
ik ben hier nieuw en op zoek naar wat advies over tuning en dit lijkt mij hier wel de juiste plaats :jaja:. Mijn Octavia lijkt soms wat traag te reageren en wat pit te missen. Aangezien het een lease wagen is wil ik geen ECU-remapping laten doen. Ik vermoed dat dit geen leuke gevolgen zou hebben indien dit opgemerkt wordt.

Na wat opzoekwerk lijkt mij zo'n extra kastje voor het gaspedaal wel wat. Niet te duur en volgens de comments lijkt dit ook goed te werken.

Nu heb ik er een paar gevonden zoals de PedaalBox+ en de Racechip XLR. Die lijken wel deftig en daar zijn veel reviews over te vinden. Meestal goede en soms mindere.

upload_2022-1-3_16-38-6.png
DTE - PedalBox+
upload_2022-1-3_16-38-19.png
Racechip - XLR

En even later schoof google mij nog een reclame voor de neus van de IOPEDAL die zonder dat gekke kabeltje zou werken. Hier vind ik echter nog geen reviews over terug dus weet ik niet goed wat hier te verwachten.

upload_2022-1-3_16-51-6.png
IOTuning - IOPEDAL

Ik zou graag jullie mening hier over eens horen.

Heeft iemand van jullie reeds ervaring met één van deze producten?
Zitten er verschillen tussen wat ze kunnen?
Zijn deze detecteerbaar tijdens het jaarlijks onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie inbreng :dankje:
 

Tees

Donateur
Welkom! Velen hier waarderen het als je je even voorstelt in de Meet en Greet! Kan je ook meteen even vertellen over welke Octavia t gaat ;)

Geen ervaring met de genoemde producten, maar ik meen me te herinneren dat er middels VCDS een mogelijkheid is de throttle response aan te passen naar Audi-stijl. Volgens mij verhelpt dat precies wat jij noemt. @Antera is onze VCDS magiër hier, die kan je vast meer vertellen.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou mijn centen niet steken in zo'n voorziening aan het gaspedaal.
Wat is het bouwjaar van je Octavia cq welke modelreeks? Want net zoals @Tees aangeeft voor bijvoorbeeld de O3 weet ik dat je de gasrespons prima met VCDS kunt instellen. Dat hoeft geen 200 euro te kosten dan.
 

Timmer

Donateur
Pedalbox pas de reactiesnelheid van je gasklephuis aan, door middel van 'piggy back manipulatie'. Het wordt iets bruter, lijkt spectaculair maar levert niet echt 'winst' op... En is best duur, voor dat geld heb je bij sommigen al een ECU-tune op de testbank.

Detecteerbaar; ik denk van niet, toch niet as je die afkoppelt. Tenzij, maar dit is speculatie, de auto ergens bepaalde maximumwaarden bijhoudt.

Zou ik het steken? Nope, want: ik ben geen fan van extra kabeltjes en controllers in de auto. Als ik iets extra steek, moet het OEM lijken zonder draadjes.

En ik heb de 'audi throttle mod' gedaan via vcds, maar heb die ook ongedaan gemaakt, ik had een 'garantiegevalletje' :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan