Piepend/fluitend geluid tijdens rijden.

Beste leden,

Sinds twee weken rijden we naar tevredenheid met de Karoq sportline.

Echter sinds dat de auto is afgeleverd (met 8 km op de teller) tot heden 2000 km verder horen we uit het niets een hele zachte piep. welke aan en uit gaat zeer random. Ik kan er werkelijk waar geen actie aan linken.

Zelf met de muziek aan hoor de de piep op het moment dat hij verschijnt.

Iemand die ditzelfde probleem heeft?
 
Nee dat is het gekke, het piepje komt en gaat en duurt +- een seconden of twee. Voor ons gevoel komt het uit het dashboard kastje.
 

Markie01

Nieuw lid
Erik,
Ik rijd sinds afgelopen maandag een nieuwe Karoq en herken jouw probleem. Ook ik ben er nog niet achter wat het is. Ik meld dit om te laten weten dat je niet de enige bent.
 
Hoi Markie,

Het probleem is hier nog steeds aanwezig. Eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om het eens aan de dealer te laten horen.

Heb jij wel een vermoeden waar het vandaan komt?
 

EdZ

Donateur
Heb je een Columbus mediasysteem? Dan zit in het dashboardkastje een unit met DVD-speler. Maakt het loopwerk daarvan misschien dat geluid?
 

Markie01

Nieuw lid
Erik,
Ik heb niet het idee dat het een sensor is of zo. Het is meer een fluitend geluid dat random opkomt. De toon van het fluitje is ook niet altijd dezelfde. Het ontstaat ook niet specifiek bij gas geven. Bij hogere snelheden hoor ik het niet. Heb het vermoeden dat het met wind te maken heeft. En dan zou het idd zomaar datgene kunnen zijn dat Japanse Power aangeeft.
 

peterga

Nieuw lid
Ik heb eind april de Skoda Karoq 1.5 Sportline ontvangen.
Op diverse snelheden waarbij het gaspedaal op een constante snelheid wordt gehouden hoor je een hinderlijke piep/hoge toon(geen mechanische) die zoals het klinkt uit het elektronische gedeelte van iets komt.
Het is dus niet telkens op dezelfde snelheden en enkel wanneer het gaspedaal ingehouden wordt en vroeg mij af of dit iemand bekent voorkomt en hier een oplossing voor heeft voordat ik terug naar de dealer ga.
 

peterga

Nieuw lid
Nee helaas want daarin wordt geschreven dat het niet tijdens gasgeven optreedt en bij mij wel. Zodra gas al enigzins los wordt gelaten verdwijnt de toon
 
Beste leden,

Sinds twee weken rijden we naar tevredenheid met de Karoq sportline.

Echter sinds dat de auto is afgeleverd (met 8 km op de teller) tot heden 2000 km verder horen we uit het niets een hele zachte piep. welke aan en uit gaat zeer random. Ik kan er werkelijk waar geen actie aan linken.
Ik heb een nieuwe Skoda Karoq 1,5TSI automaat met nu 6500 km op de teller en heb het zelfde piepje zoals jij beschrijft. Komt random en duurt dan een paar seconde. kort en dan weer iets langer. Soms lijkt het wel als ik bijv. Op cruisecontrole rijd, en het piepje komt, dat het weg gaat met even het gaspedaal aan te raken. Ik was bij de garage geweest om mn achteruitrij camera in te leren en had gelijk gevraagd naar dit “irritante” piepje. Maar daar konden ze geen antwoord op geven. Merk wel dat ik het irritant begin te vinden. Wat natuurlijk niet echt prettig is omdat het echt een hele fijne auto is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bluskabouter

Forumguru
heb je mogelijk de ventilatie kanalen dicht staan, dat was bij mij de oorzaak van een fluittoon/piep. probeer eens als je het eluid hoort om de ventilatiepoorten open te zetten en kijken of dat iets oplost.
 
Het klinkt als een electronica piep. Zeg maar zo’n piep als je ergens een beveiliging op een huis of pand zet. Maar dan een stuk zachter. Het rare is, dat het te pas en te onpas opkomt. Soms heel kort en ook wel eens een sec of 2. Net alsof het uit de computer van de Skoda komt ofzo. Ik las dat het bij de ene lijkt alsof het bij het dashboard kastje komt. Ik hoor hem duidelijk links onder bij het zekeringskastje.
 
heb je mogelijk de ventilatie kanalen dicht staan, dat was bij mij de oorzaak van een fluittoon/piep. probeer eens als je het eluid hoort om de ventilatiepoorten open te zetten en kijken of dat iets oplost.
Hi, had je tip natuurlijk wel gecheckt maar daar gaat de piep niet van weg helaas
 
Bovenaan Onderaan