Polijsten en glascoating

leon-cupra

Forumguru
Leer het zelf aan. Stap voor stap. Veel YouTube filmpjes te vinden en ook heel wat forums of volg een cursus. Poliermachine aankopen en je kan van start.
 

EdK

Forumguru
Ja Menno, ben niet vaak eens met Leon, maar je hebt tijd zat dus maandag de linker kant dinsdag de rechterzijde en dan nog 3 dagen voor de voorkant het dak en de achterzijde en de resterende dagen lekker achterover genieten van je gedane werk.
En als je dan heel goed bent dan komen wij bij jou langs, kun je je pensioentje mooi aanvullen en hoeven wij geen auto te huren voor die tijd omdat we dan de UP als leenauto meekrijgen...... :pieker:
:D
 
Laatst bewerkt:

nicknameless

Forumguru
Het klopt dat je bij bedrijven dit soort bedragen en soms veel hoger kwijt bent. Er gaat gewoon heel veel tijd in zitten.
Bij een goede hobby detailer ben je ook zo tegen de 400 á 500 euro kwijt

Als je de tijd, zin en ruimte hebt, dan zou je ook zelf aan de slag kunnen gaan.
Wassen, kleien, aantal stapjes polijsten, ontvetten en dan coaten.
Een goede instap coating is bijvoorbeeld de Gyeon Cancoat EVO.


Een stapje hoger is de Gyeon ONE coating en wil je nog wat beter, dan de Gyeon Pure, Mohs of de top of the bill de Gyeon Syncro.

Sowieso zijn de Geyon EVO coatings erg gemakkelijk te verwerken, zelfs bij goede omstandigheden buiten te verwerken.

Zelf heb ik m'n auto voorzien van 2 lagen: Cancoat en Pure, aangebracht in het weekend van Pinksteren 2022
Afgezien van af en toe de wassen doe ik er voor de rest niets aan. Ik moet er wel bij zeggen dat m'n auto 6 dagen in de week stil staat in de garage en nog geen 30 kilometer per week rijdt dus veel heeft de coating niet te lijden.

Filmpje gemaakt 9 juli jl.

 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@EdK gepensioneerden hebben nog minder tijd dan werkenden .. is toch algemeen geweten :pardon:

Je moet het uiteraard wel graag doen. Mijn broer kan hem daar ook uren mee bezig houden (als hij tegenwoordig de tijd ervoor vindt) en het resultaat moedigt wel aan om verder te doen. Haalt daar ook resultaten mee zoals @nicknameless. Denk zijn (op papier mijn) poliermachine eens te lenen want de tesla kan ook wel eens een goede polierbeurt gebruiken.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik moet er wel bij zeggen dat m'n auto 6 dagen in de week stil staat in de garage en nog geen 30 kilometer per week rijdt dus veel heeft de coating niet te lijden.
Dus dan is het meer een soort bezigheidstherapie? Voor auto's die nooit rijden? :unsure:
Kun je 'm beter gelijk helemaal verzegelen en in kunsthars gieten. Gebeurt er nooit meer wat mee. :D
 

EdK

Forumguru
Kun je 'm beter gelijk helemaal verzegelen en in kunsthars gieten. Gebeurt er nooit meer wat mee. :D
IS ook niet geheel waar, door het UV licht word het dof, en tsja je wil het wel blijven zien wat je hebt ingegoten.
Dus sta je alsnog te polijsten............. :banghead:
 
Bovenaan Onderaan