Resonerend geluid

Hallo mensen,

Al enige tijd hoor ik bij tijd en wijle een vreemd resonerend geluid. Dit gebeurt soms zowel tijdens het rijden als ook soms tijdens stationair draaien (bijv. voor stoplicht).

Het is me laatst eindelijk gelukt om het geluid op te nemen. Ik heb deze op YouTube geüpload:

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Het is niet het rammelende geluid waar het me om gaat. Die vielen me eigenlijk pas op toen ik het filmpje terugkeek. Tijdens het rijden heb ik dat niet waargenomen.

Het gaat me om de constante resonerende toon die aan het eind even harder wordt en daarna stopt. Dit geluid doet zich zo eens een de zoveel dagen voor en stopt daarna weer.
 

Cordoba

Forumguru
Is het niet het regeneren van het filter dat je hoort? Er is al veel over te vinden op het forum, ik ben al heel lang geen dieselrijder meer, dus heb me er nooit in verdiept.
 

JeSko

Forumguru
Regenereren hoor je in de auto niks van, enkel erbuiten als je hem stillegt en de regeneratie is mislukt, dan gaat de fan loeihard na-draaien, dit is volgens mij geen regeneratie, maar eerder valse lucht die ergens getrokken word.
 

catch me

Forumguru
Regeneren hoor je idd niet, althans niet zo, hooguit de radiatorfan die hard( er ) draait en het toerental wat hoger is
Geluids opnames op een telefoon of ander apparaat zijn altijd anders dan in werkelijkheid,
In hoeverre veranderd het geluid met toenemende snelheid? Of ander weg/rij gedrag?
Is het een wiellager, of baklager geluid? Of wat anders....
Beste misschien even langs de garage te gaan en eea te laten beluisteren, beoordelen
 
Het lastige is dat het geluid zich spontaan een kort voordoet. De garage is op de hoogte, maar weet ook nog niet wat het is. Vandaag gebeurde het weer. Ik had al ruim een uur op de snelweg gereden en was net in Deventer aangekomen. Reed ongeveer 70 km/uur. Bij 14 seconden in het filmpje hoor je het lichtjes, daarna trap ik het gas in met ingetrapte koppeling en ontstaat het geluid weer, luider. Ik heb het daarna nog een paar keert geprobeerd, maar het geluid kwam niet terug.

 
Regeneren hoor je idd niet, althans niet zo, hooguit de radiatorfan die hard( er ) draait en het toerental wat hoger is
Geluids opnames op een telefoon of ander apparaat zijn altijd anders dan in werkelijkheid,
In hoeverre veranderd het geluid met toenemende snelheid? Of ander weg/rij gedrag?
Is het een wiellager, of baklager geluid? Of wat anders....
Beste misschien even langs de garage te gaan en eea te laten beluisteren, beoordelen
Het geluid lijkt wel te initiëren te zijn door het toerental (zie laatste filmpje) maar verandert niet met het toerental. Ook merk ik niets in rijgedrag. Het geluid klinkt in het echt redelijk hetzelfde als in de opname.
 
Bovenaan Onderaan