Schakelaar / knop binnenverlichting

redriver

Actief lid
Na wat zoekwerk blijkt dit een VAG kwaaltje te zijn.


Nu kost een nieuwe unit origineel bij skoda tussen 150 en 200 euro.

Op Ali staan , wat het lijkt, hele nette alternatieven voor 35 a 40 euro. Zou dat wat zijn ?

 

Arjan1985

Senior Member
Ik ben altijd fan van de sloperijen. Er staat vast wel ergens een donor auto. * Net gekeken. Ze staan voor 40 euro op onderdelenlijn . Heb je ze dinsdag in huis:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

redriver

Actief lid
Dat alternatief heb ik ook overwogen maar dan heb je een gebruikt onderdeel wat hetzelfde probleem heeft of mogelijk snel gaat krijgen.
 

Tees

Donateur
Ik heb dit probleem hier nog niet eerder voorbij zien komen, en de O3 is al ff op de markt, dus ik denk niet dat dit een heel veel voorkomend probleem is. Ik zou dus met een gerust hart iets bij de sloop halen. Eerlijk gezegd zou ik dat liever doen dan een Ali-alternatief waar je de kwaliteit al helemaal niet van weet.
 

hemi24

Forumguru
40 euro voor een exemplaar van de sloop?
Ik zou in dat geval even vragen wat een origineel nieuw onderdeel kost..!
 

redriver

Actief lid
Op briskskoda lees ik dat dit probleem bij veel VAG modellen van zeg 2015 tot 2020 voor kan komen. Ik ga vanmiddag de unit eruit halen. Heb mogelijk ook een leverancier gevonden die los het schakelaartje achter het knopje verkoopt. Kosten ongeveer €13
 

redriver

Actief lid
Ik heb zojuist de unit uit elkaar geklikt. Bleek een combinatie te zijn van slijtage en oxidatie. Contactjes van schakelaar licht geschuurd en wat naar binnen gebogen voor beter contact. Alles teruggeklikt en .... hij doet het weer .... voorlopig. Nog duurzamer . Wanneer hij de volgende keer weer hapert bestel ik wel een nieuwe schakelaar.
 
Ik heb dit probleem ook gehad, in mijn geval betrof het een defect op de printplaat en moest de gehele unit vervangen worden. De kosten waren rond de 200,- en vielen gelukkig nog onder garantie!
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb het bij Octavia gehad en ook nu bij Golf V. Nieuwe unit erin van AliExpress was de oplossing (kun je gelijk kiezen voor van die LED sfeerlampjes die rode gloed geven).
Ik ben anti-AliExpress/Shiein etc etc, maar in dit geval was het verschil tussen dealer en Ali toch écht te groot (€ 34,50). Kijk wel goed welke je precies nodig hebt, want er zijn nogal wat verschillende die net op elkaar lijken
 
Bovenaan Onderaan