Storing EPB..

jaapO

Lid
Hallo allemaal,
sinds dit weekend krijg ik ineens een storingsmelding "storing elektronische handrem".
Dit kan natuurlijk, en ik snap dat uitlezen dan de eerste stap is. Alleen heb ik tegelijkertijd ook geen beschikking
meer over de ACC. Deze is niet meer in te schakelen en geeft ook een storingslampje op dashboard.
Iemand een idee of dit met elkaar te maken kan hebben/ (en hoe op te lossen..:-)
groet,
Jaap
 

Bijlagen

  • storing EPB-ACC.jpg
    storing EPB-ACC.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 15

Antera

Donateur
Simpel

Auto op slot. 1 minuut of 10 minuten laten staan als 1 minuut niet werkt. Auto weer openen en starten en klaar.

Indien dit het niet oplost zal je naar de garage moeten omdat we helaas geen glazen bol hebben waarom de melding komt ;)
 

hemi24

Forumguru
ABS-sensor overleden?

Of de remklauw komt niet goed los?

Probeer eens volgende: met draaiende motor bij stilstand rem paar keer pompen en goed hard intrappen en vervolgens vasthouden.
Tijdens vasthouden van de rem, elektronische handrem aantrekken en ook voor twee seconden vasthouden.
Vervolgens rempedaal loslaten en handrem lossen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Wss een domme vraag maar bij vorst niet parkeren met de handrem aangetrokken. Ik weet niet of dat nu ook nog geldt maar de elek. handrem én de Hold (DSG) schakel ik uit als ik ga parkeren nu het koud en nat is.
Is dat juist?

Grtss
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de auto niet op een helling van enige betekenis staat, is de P-stand van de DSG ruimschoots voldoende om 'm op zijn plek te houden. Mijn oprit ligt op een heel klein beetje afschot (net genoeg zodat het regenwater wegvloeit naar de sloot) en ik doe het echt nooit anders.
Op een flink steile helling zou ik de (elektronische) handrem er wel bijpakken, behalve bij langparkeren ('s nachts bv.) als het vriest. In dat - tot nu toe nog niet voorgekomen - geval zou ik de P-stand voor de zekerheid aanvullen met een wielkeg.

Terzijde: de Autohold heb ik standaard niet aanstaan, want irritant bij het manoevreren. Alleen in start/stopverkeer (zoals stadsverkeer, of aanschuif-files) schakel ik die in, zodat ik bij stilstand alleen het gas hoef aan te raken om weg te rijden en dus mijn voet niet eerst van de rem hoef te halen.
Scheelt toch weer een beetje reactietijd... :D
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Weet ik @Antera , maar wachten voor een verkeerslicht of in een file zijn nou precies de situaties waarin die A-hold het nou juist wél moet doen. De auto moet blijven staan terwijl mijn voet van de rem is en klaar om het gaspedaal licht aan te raken, zodat de koppeling van de DSG aangrijpt en de auto begint te rijden.
Manoevreren (o.a. fileparkeren en achterwaarts door de S-bocht op mijn oprit tot onder de carport, op enkele centimeters van de palen) doe ik puur op de kruipneiging door het rempedaal iets meer of minder tot niet in te trappen - en dan ga je soms makkelijk net een haartje te ver waardoor de A-hold alsnog inkickt. Dat wil ik dus niet...
Bovendien is mijn vrouw inmiddels ook aan die kruipneiging gewend - ik zou niet graag zien dat ze onder het motto "Oh, hij doet het niet" ineens een te grote dot gas geeft en dan uit het parkeervak wegstuift of zo. Dit werkt veel safer (én fail-safe).
 

jaapO

Lid
Heren,

Dank voor de tips & trucks. Helaas heeft dit nog niet het gewenste resultaat. Afspraak voor uitlezen is inmiddels gemaakt. Van daar gaan we weer verder kijken.

gr, Jaap
 
Bovenaan Onderaan