Telefoonhouder Octavia 3 (nee niet die van Skoda)

@Snorremans, ik had jou in dit blog op 07-09-2014 een vraag gesteld over de houder die jij vermoedelijk over het hoofd hebt gezien, zou jij de gestelde vraag alsnog willen beantwoorden? Alvast bedankt.
 

rvanh

Lid
Ik heb even gezocht naar een houder met geïntegreerde lader voor IPhone. Deze gaat het worden zodra ik m'n auto heb.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    265,3 KB · Weergaven: 193
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Snorremans

Senior Member
@Funmale Het blok waarop de houder is gemonteerd zit helemaal prima. Beter dan bijvoorbeeld de Broditclips, die zaten toch altijd een beetje los. Te bestellen bij
Kreijne Midland
 

auriga

Forumguru
Ik heb er aan getwijfeld of ik de houder in het midden wilde (via een brodit clip op het luchtrooster), maar uiteindelijk toch gekozen voor een clip op de linkerraamstijl, omdat ik het Columbus scherm vrij wilde houden.

De voeding heb ik afgetakt van de achterruitenwisser (zekering 48) via een piggyback connector, daaraan een 12V contactdoos met USB voedinkje.
Zonder hak en breekwerk en zonder speciaal gereedschap. ImageUploadedByTapatalk1417626883.350484.jpg
 

Renzo4000

Forumguru
Ik heb deze besteld:

Airframe-smartphone-mount-horizontal.jpg


Simpel maar zeer doeltreffend en solide. Daarnaast kan ik hem makkelijk verwijderen of op een ander rooster plaatsten mocht dat nodig zijn.

Ik wil geen lelijke houder met een draadje over je dashboard of gekunsteld achter de radio oid. Een beetje telefoon vandaag de dag hoeft niet opgeladen te worden tussendoor. Moet het toch, dan prik ik hem wel even aan het stroom via usb, een kabeltje heb ik altijd in het dashboardkastje liggen just in case.
 

auriga

Forumguru
@Renzo4000 kun je hem dan niet beter in je broekzak laten zitten dan?
Meeste moderne telefoons moeten toch geregeld aan het infuus (zeker als je onderweg zaken als flitsmeister gebruikt)
 

Renzo4000

Forumguru
@Renzo4000 kun je hem dan niet beter in je broekzak laten zitten dan?
Meeste moderne telefoons moeten toch geregeld aan het infuus (zeker als je onderweg zaken als flitsmeister gebruikt)

Nee hoor, mijn galaxy s5 gaat prima de hele dag mee. Gemiddeld gebruik is 45 min bellen, 2,5 uur reistijd met flitsmeister/spotify op de achtergrond en pakweg 1 uur actief internet gebruik (dus zonder sync op de achtergrond). Als ik savonds thuis kom heb ik rond de 45 % sap over!

Ik haal ook makkelijk 5a6 uur actieve scherm tijd.
 

CDK

Forumguru
De batterij van de iPhone 6 (plus) gaat wel echt mega lang mee! Jullie weten dat ik redelijk actief ben hier, 30 minuten bellen, 2 uur WiFi en 5 uur op 4G surfen en zo'n 7 uur Bluetooth connectie is appeltje eitje voor dit apparaat, 18 tot 20 uur doe ik momenteel met 1 lading, dus sinds ik deze aangeschaft heb alleen nog maar 's nachts aan de stekker. #applerules ;)
 

El Fuego

Senior Member
Ik heb een USB-aansluiting in de armsteun laten maken, waar ik mijn phone zonder de kabels in het zicht aan kan hangen om deze op te laden.
 

El Fuego

Senior Member
Zo'n houder heb ik ook overwogen, maar ben meer van "kabels uit het zicht". Appen en mailen is handiger in de hand, dan wanneer telefoon in de houder staat. Navi zit op de Columbus, Flitsmeister geeft een gil over de speakers via BT en opladen doen we in de armsteun. Een houder is voor mij dus niet nodig. Oplossing van @Snorremans is wel netjes geïnstalleerd.
 
Bovenaan Onderaan