Eltjo
Forumguru
Bij de Daihatsu Trevis (https://www.skodaforum.nl/forum/i/waarom-heb-jij-gekozen-skoda-te-gaan-rijden.17176/post-1011114) zijn 2 bouten van een motorsteun losse getrild en de derde afgebroken.
Vervolgens heeft mijn vrouw hem vlak bij huis haaks tov de weg in een parkeervak achter gelaten. Waarschijnlijk was de de druppel voor de aandrijfas, die die scheef liggende motor eruit heeft getrokken. De tripode (homokineet bakzijde) is kapot en de naaldjes van 2 lagers lagen op straat.
Goed, vanochtend naar de sloop geweest en een as van een 2007 Cuore gedemonteerd, maar bij iets harder trekken trok ik de as uit het deel wat in de bak bleef zitten - net zo als bij de Trevis. De hoes bleef hier wel heel. Met het gereedschap wat ik had kreeg ik er geen vat op om dat uit de bak de halen.
Nu kan ik een sloop-as met wat nieuw vet terugplaatsen in het deel wat in de Trevis is blijven zitten. Een autosleutelaar zei dat dat een goed idee was, omdat dan de versnellingsbak gesloten blijft en je geen olie hoeft bij te vullen. Verder was mijn argument met dat de delen op elkaar inslijten geen punt, zei hij.
Is dat zo?
Verder heb ik een 3 bouten uit dezelfde sloopauto gedraaid. De afgebroken bout zit nog in de bak met inmiddels er een gat in geboord en als ik een extractor heb, hoop ik hem te kunnen verwijderen.
Vervolgens heeft mijn vrouw hem vlak bij huis haaks tov de weg in een parkeervak achter gelaten. Waarschijnlijk was de de druppel voor de aandrijfas, die die scheef liggende motor eruit heeft getrokken. De tripode (homokineet bakzijde) is kapot en de naaldjes van 2 lagers lagen op straat.
Goed, vanochtend naar de sloop geweest en een as van een 2007 Cuore gedemonteerd, maar bij iets harder trekken trok ik de as uit het deel wat in de bak bleef zitten - net zo als bij de Trevis. De hoes bleef hier wel heel. Met het gereedschap wat ik had kreeg ik er geen vat op om dat uit de bak de halen.
Nu kan ik een sloop-as met wat nieuw vet terugplaatsen in het deel wat in de Trevis is blijven zitten. Een autosleutelaar zei dat dat een goed idee was, omdat dan de versnellingsbak gesloten blijft en je geen olie hoeft bij te vullen. Verder was mijn argument met dat de delen op elkaar inslijten geen punt, zei hij.
Is dat zo?
Verder heb ik een 3 bouten uit dezelfde sloopauto gedraaid. De afgebroken bout zit nog in de bak met inmiddels er een gat in geboord en als ik een extractor heb, hoop ik hem te kunnen verwijderen.