Updates

Hallo allemaal,

regelmatig verschijnt er - net als ik onderweg ben - een melding dat er een update klaar staat. Ik kan dan kiezen tussen OKE en LATER. Als ik LATER kies dan verdwijnt de melding uiteraard. Als ik OKE kies, dan komt er een melding dat de update niet tijdens het rijden kan worden uitgevoerd. Nee, maar wanneer dan wel?! Meestal zit ik in de auto om te......rijden. Ik ga niet een uurtje of zo in de auto stil zitten zodat de update doorgevoerd kan worden.

Als ik zelf in het "systeem-scherm" kijk of er een update klaar staat dan zie ik niets.

Beetje vaag allemaal. Hoe gaat dat eigenlijk met die update ?

Groet, Dirk
 

EdK

Forumguru
Gewoon oke drukken en zodra je stil staat dan begint de update.
Kunt ook gewoon uit je wagen stappen en op slot doen en lekker aan de warme maaltijd thuis gaan de update draait gewoon door.

En je kunt de update wel degelijk klaar zien staan en dan ook lezen waaruit deze bestaat.
Boven in scherm in midden je vinger plaatsen en twee keer naar beneden vegen en er komt een pulldown menu tevoorschijn
Hier heb je 2 keuze schermen en in één van die twee schermen staat de update ( mits hij nog niet is uitgevoerd ) en kun je hem activeren
 
Wéér wat geleerd. Dank je. Bedoelde scherm gevonden, maar er staan geen updates (meer) klaar. Die zullen dus inderdaad wel ergens in de achtergrond zijn uitgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb dit ook gehad laatste paar weken, het zijn updates voor de juridische teksten en voor zaken waar je voor moet betalen, zoals wifi etc. Als je de tekst leest op het scherm, als je stilstaat, geeft het misschien wat meer info.
 

Rallye

Forumguru
Je betaalt niet voor wifi, maar voor zaken die (eventueel ook) via wifi binnen te halen zijn, toch?
 
Bedankt voor je snelle reactie, helaas ( of niet) rij ik een Karoq 2022. Zoek daarvoor ook een update omdat de dealer het alleen installeer als er problemen zijn o_O
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Maar als je geen problemen hebt, waarom zou je dan het risico nemen?
Bij een update is er altijd een (klein?) kansje op bricken van de apparatuur.
 

Antera

Donateur
Een karoq heeft andere software dan de Octavia 4 dus die gaat niet werken ;)

je kan eens laten zien welke software je draait kan ik eens kijken of er een nieuwe voor is
 

Rallye

Forumguru
In het eerste bericht zegt TS dat het bericht bij “OK” is dat de update onde het rijden niet kan worden uitgevoerd. Ik heb een paar updates gehad na 1941 (die inderdaad bij motor uit moet worden uitgevoerd) en daar is de melding dat je bepaalde functies zijn uitgeschakeld onder het rijden. Als je stil staat verdwijnt de melding en kun je de update aanzetten en doorrijden. Niet alle updates vereisen dus stilstaan.
 
Bovenaan Onderaan