VCDS via Windows tablet i.p.v. laptop

redriver

Actief lid
Afgelopen week Windows tablet binnen gekregen
:thumleft:
VCDS geinstalleerd en daarna de "loader". Toen kabel aangesloten aan autozijde, daarna aan tabletzijde. Toen VCDS opgestart. Toen het moment van herstart ..... en het werkt
:!:
Nu dus met een Windows tablet de auto uit te lezen. Is wat mij betreft makkelijker dan met de laptop. Kan desnoods mee op trips of vakantie
:cheers:


Voor de liefhebbers hier link naar betreffende tablet:


Screenshot_20231210_115208_Gallery.jpg
 

JeSko

Forumguru
Nee Android, maar ik zie net dat er ook een VCDS app is voor Android. Weet alleen nog niet hoe goed en uitgebreid die werkt.
 

EdK

Forumguru
Ja software is gratis te downloaden
Maar zodra je een clone hebt en je update je software dan word de kabel geblokt en kun je er niets meer mee...
En clone wil ook vaak zeggen dat hij de aanpassing heeft uitgevoerd alleen in werkelijkheid doet het ingestelde het dan toch niet....
En dan heb ik het nog niet over de kans van het verkloten van de BC.... :pieker:
 

redriver

Actief lid
Zoals gezegd; ik werk (ik schat) nu al 15 tot 20 jaar met clone-kabels. Voorheen op VW en nu op Skoda. Altijd foutcodes kunnen opsporen / resetten en evt. wijzigingen kunnen aanbrengen in BC. Jij hebt dus andere ervaringen. Ik geluk , jij pech ;)
 
ik gebruik ook al +/- 20 jaar div klone kabels , nooit problemen gehad

wat ik wel weet , is klone of originele kabel , mensen zelf dingen verknoeien , geen scan maken , niet meer weten wat ze gedaan hebben
verkeerde bits en bytes aanpassen waardoor alles in de war raakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan