Robintjeh
Lid
Goedemiddag,
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60 58kwh 132kw en 180 pk. Op dit moment staat er zo'n 46500 km op de teller. Zelf rijdt ik tussen de 7000 en 8000 kilometer per jaar.
Vandaag zag ik een schroef zitten in de band. De band genaamd Pirelli SCORPION + 235/45R21 101T EXTRALOAD heeft een zogenaamde seal technologie. Die seal technologie zorgt ervoor dat als je de schroef eruit trekt, de band het gat automatisch dicht. Dus ik heb de schroef eruit getrokken. Nu wilde ik twee nieuwe banden bestellen omdat ze op internet aanraden er toch niet lang meer door te rijden en het profiel rond de 4,0 mm is. Ik dacht dan kan ik er gelijk weer een tijd tegen.
Nu zag ik (je gelooft het niet) dat er in de voorband ook een schroef of spijker heeft gezeten...
Nu baal ik ontzettend, want de koop was al een flinke uitgave. Banden vallen helaas niet onder de garantie lees ik op internet.
Mijn vriendin zegt: "Een goede reden om direct all season banden te kopen, dat wilde je in eerste instantie toch al op je auto. En dan gelijk alle 4!"
Wat zouden jullie doen? De auto heeft (nog) geen bandenafdichtset of een reserve wiel.
Welke banden hebben jullie bijvoorbeeld waar je zeer tevreden mee bent? En als ik kies voor all season banden, welke zijn dan geschikt met bijvoorbeeld weer die sealtechnologie? Of zijn er andere opties zonder die techniek en dan een bandenafdichtset in de auto leggen bijvoorbeeld?
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Groeten Robin
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60 58kwh 132kw en 180 pk. Op dit moment staat er zo'n 46500 km op de teller. Zelf rijdt ik tussen de 7000 en 8000 kilometer per jaar.
Vandaag zag ik een schroef zitten in de band. De band genaamd Pirelli SCORPION + 235/45R21 101T EXTRALOAD heeft een zogenaamde seal technologie. Die seal technologie zorgt ervoor dat als je de schroef eruit trekt, de band het gat automatisch dicht. Dus ik heb de schroef eruit getrokken. Nu wilde ik twee nieuwe banden bestellen omdat ze op internet aanraden er toch niet lang meer door te rijden en het profiel rond de 4,0 mm is. Ik dacht dan kan ik er gelijk weer een tijd tegen.
Nu zag ik (je gelooft het niet) dat er in de voorband ook een schroef of spijker heeft gezeten...
Nu baal ik ontzettend, want de koop was al een flinke uitgave. Banden vallen helaas niet onder de garantie lees ik op internet.
Mijn vriendin zegt: "Een goede reden om direct all season banden te kopen, dat wilde je in eerste instantie toch al op je auto. En dan gelijk alle 4!"
Wat zouden jullie doen? De auto heeft (nog) geen bandenafdichtset of een reserve wiel.
Welke banden hebben jullie bijvoorbeeld waar je zeer tevreden mee bent? En als ik kies voor all season banden, welke zijn dan geschikt met bijvoorbeeld weer die sealtechnologie? Of zijn er andere opties zonder die techniek en dan een bandenafdichtset in de auto leggen bijvoorbeeld?
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Groeten Robin