Vreemde (water) vlekken op laklaag auto.

Skodaatje1980

Actief lid
Vlak voor het weekend, liep ik langs de auto en zag ik wat vlekjes op het dak, dus sproeier erover en met droge doek schoon gemaakt. Maar wat trek ik nu vanmorgen aan? Door de dauw en vocht buiten is het dak weer nat en zie je weer deze vlekken die ik er gisteren nog allemaal weg had gepoetst?

Ik sta hier echt voor een raadsel, ik heb geen chemische middelen gebruikt, alleen de tuinslang met een hele zachte poetsdoek (Valma) doe ik gehaald heb bij een automaterialen zaak.

Hoe kan dit en vooral hoe voorkom ik dit? Dit was niet zo, ik kreeg de auto helemaal blinkend en al geleverd begin februari, er zat een wax laag ook en de weken erna heb ik dit nooit zo aangetroffen.

wie kan dit verklaren!?



Gisteren:

dru[.jpg



Vanochtend!

IMG_1180.jpg
 

Skodaatje1980

Actief lid
zomaar een gok maar kan het ook zo zijn dat de tuinslang misschien van binnen vies is? Doorspoelen oid? We hebben thuis een systeem om het water te zuiveren dus kalk zou het niet mogen zijn…
 

Skodaatje1980

Actief lid
@Antera toch wel hè? Net afwasmiddel in de tuinslang gedaan en die schoon gespoten. Maar als dat kalk is dan is dat wel vreemd… aangezien we een water ontharder hebben die kalk filtert, klein maakt en weg spoelt.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb dat ook regelmatig. Zeker als de wagen snel droogt. Is idd kalk.
Woon in een regio waar kalkgehalte hoog is, hebben ook wel een ontharder maar die staat geïnstalleerd na het kraantje dat ik gebruik voor de wagen te wassen.
 

Skodaatje1980

Actief lid
@leon-cupra ah kijk het klopt dus. Kalk… maar was je de auto nog thuis of niet meer. Dat kalk kan er niet intrekken en hardnekkig blijven zitten? Want ik kon het er net wel vrij gemakkelijk weer afwegen met een droge doek..
 
Bovenaan Onderaan