Xenon verlichting

andrehj

Forumguru
ja ik vind het licht ook tegen vallen ik zou wel 6000k erin willen hebben kan dat ook ?? een andere xenon lamp erin zetten ???:bloos:
6000K? Dat zijn blauwe sjonnielampen, die in weersomstandigheden waarin je ze het hardst nodig hebt ('s nachts in de regen) veel slechter zicht geven dan de af-fabriek 4200K. Niet doen dus.
Maar gelukkig zijn dergelijke lampen van een fatsoenlijk merk in D5S volgens mij nog helemaal niet leverbaar, dus dit probleem speelt sowieso niet.
 

andrehj

Forumguru
Zeker...
Lampen zijn, mits je de juiste fitting pakt, Ds1 dacht ik, altijd hetzelfde.
Deze thread gaat over de Rapid. Even goed lezen, want de Rapid heeft dus geen D1S, maar de exotische D5S. Groot voordeel daarvan is dan weer dat er in die maat veel minder (geen?) blauwe Chinese rommel op de markt is.:D
 

Erik-JanB

Senior Member
6000K? Dat zijn blauwe sjonnielampen, die in weersomstandigheden waarin je ze het hardst nodig hebt ('s nachts in de regen) veel slechter zicht geven dan de af-fabriek 4200K. Niet doen dus.
Maar gelukkig zijn dergelijke lampen van een fatsoenlijk merk in D5S volgens mij nog helemaal niet leverbaar, dus dit probleem speelt sowieso niet.

Ik heb zelf 6000k en dat is gewoon spierwit...
8000k is blauw.
 

Spinal

Forumguru
DSC01395.jpg


6000k is helder wit, er zit een kleine minimale blauwige gloed in.
 

Noord26

Forumguru
Grote afrader 6000K. Alleen als je het voor de loods wil doen. 4200-4500K geven het beste spectrum weer wat voor mensen als prettig ervaren wordt met veel contrast. In de regen is een puur witte lamp sterk af te raden en zie je nog meer met een halogeen pit vanwege het contrast.
 

Noord26

Forumguru
DSC01395.jpg


6000k is helder wit, er zit een kleine minimale blauwige gloed in.

Deze foto zijn duidelijk geen lampen van OEM (Osram/Philips) kwaliteit.

Halogeen zit ver onder 4300K zoals men op de foto suggereert. De middelste lijken aardig op onze lichtkleur, wat toch echt 4200K (3500 lumen, Osrsm Nightbreaker unlimited) is. En de linkse komt eerder over als 6000K.

Heb legio lampen in handen gehad in het verleden en meer als 90% wijkt sterk af van de opgegeven kleur.
 

fireben

Forumguru
ik heb al een keer in mijn vorige auto xenon kit laten bouwen met 6000k en vond dat erg fijn had een hoop licht op de weg enzo dus vandaar :bloos:
 

Spinal

Forumguru
Ik denk dat, net als Noord26 verteld, er veel verschil zit in de kleuren die ze opgeven en hoe het eruit ziet. 6000k kan bijna wit zijn maar bij een andere leverancier is 6000k meer blauw dan wit.
Wat dan wel jammer is, is dat bijna alle witte LED verlichting 6000k van kleur is (vrij blauw). Ik heb OEM xenon met LED stadslichten en daar zit een redelijk verschil in. OEM xenon neigt naar geel en de 6000k stadslichten neigen naar blauw.
 

Spinal

Forumguru
Je moet ook doen wat jij mooi vind, en de 6000k erin steken. Iedereen heeft een andere mening van wat mooi is en wat niet.
 
Bovenaan Onderaan