AP dempers lek na krap één jaar

JeSko

Forumguru
Titel zegt het al, net de auto "in orde" laten zetten voor de keuring, komt de mekanieker doodleuk melden dat beide achterdempers lekken, linksachter begint te lekken, rechtsachter is zo lek als een zeef, schroefset zit er 8-9 maanden onder, zelf niets gemerkt tijdens het rijden en ben een voorzichtige chauffeur, maar heb het ook gewoon zelf gezien, olie loopt er naast rechts en de linkse is vettig aan het worden dus hetzelfde euvel zit eraan te komen. Wat nu? Kan je zo'n dempers los bestellen? Ongelofelijk dat ik er nog extra geld tegenaan moet gooien vooraleer de rommel gekeurd kan worden, morgen zowiezo eerst crauwels contacteren vandaag geen tijd en zin meer in deze onzin.

Grts J
 

JeSko

Forumguru
Crauwels gebeld, 3 opties

- Alles terug origineel zetten, moet hij wel weer terug naar de geometrie keuring.

- nieuwe dempers bestellen en laten plaatsen

- verkoper bellen en vragen naar twee nieuwe dempers, al gaan die 9/10 moeilijk doen en beweren dat ik ze kapot gemaakt heb door een put te pakken/niet voorzichtig te zijn, en de vorige contacten met dit bedrijf waren al niet wauw.

Word denk ik optie 1. Enkel nog een setje goedkope wielen scoren van VW zelf in 17 inch, en weg ermee. Denk je hem lekker te koop te zetten, komt dit er weer bij, heb geen sjans met tuning, mss toch maar een bakfiets kopen met afdekking voor de kids.
 

JPs_OC2

Forumguru
Da's alles behalve leuk weer.... :nono:

Denk dat terug naar origineel de meest handige optie is. Vergroot in ieder geval de kansen op verkoop, zeker als je nog een eenvoudig origineel setje wielen eronder zet.

mss toch maar een bakfiets kopen met afdekking voor de kids.
Zijn ook te tunen hoor :jaja:. Vooral de elektrische ;)
 

JeSko

Forumguru
Nee @Fmoon inderdaad, en de set was nagelnieuw, ik zou er nog met kunnen leven als er één demper lek was, wie weet heb ik inderdaad een put gepakt die er teveel aan was, dat kan altijd natuurlijk, maar twee lek op 9 maanden tijd gaat er bij mij niet in. Je leest niks dan goeds over AP dus gewoon dikke dikke pech? Het zal zo moeten zijn gok ik, al zit mijn maatje met zijn Honda na 3 maanden ook met "geknars" in zijn AP Set.
 

JeSko

Forumguru
Alles origineel word teruggeplaatst, kost me incl uitlijnen 260€, dan nog eens geometrie keuring plus keuring aan 100 euro, ben ik totaal weer 360 kwijt voor ik hem überhaupt kan proberen verkopen. Moet dan nog een ander setje velgen zoeken want deze setup op een stock Skoda trekt op niets en gaat ook kopers wegjagen. To be continued.... Geen AP meer voor mij, vertrouwen is compleet weg in dit merk
 

EdK

Forumguru
Zou zeker met die 2 lekkende naar de verkoper gaan.
Mag toch aannemen dat er garantie op zit ?
Kun je ze erna te koop aanbieden bv hier op forum , en pak je toch je keuringsgeld voor orgineel weer terug in de zak
En gezeik over diepe kuilen en putten en weet ik wat meer, dat is BULLshit of stond er in de verkoop nota onder kleine lettertjes dat je alleen op biljart lakens in Nederland mocht rijden ??
Die dingen zijn gemaakt om ........om.... juist om oneffenheden op te vangen tijdens het rijden....
Maar zou het het er zeker niet bij laten !! En doet winkelier moeilijk dan even mail er aan wagen naar de importeur / fabrikant met naam en bijnaam van de verkoper..... is kijken hoe snel ze je dan bellen !!??
 

Tees

Donateur
Balen Jefrey. Maar ga er nou niet nog meer geld insteken, gewoon verkopen met de huidige velgen. 99.9% van de autokopers is niet zo kritisch als jij bent!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kwestie van goedkoop = duurkoop?
Afgelopen weekend overigens weer eens "genoten" van het Belgische plaveisel. Ongelofelijk wat een enorme gaten af en toe. En nog zoiets geks, het ontbreken van tankstations langs de snelweg over een heel lange afstand
 

JeSko

Forumguru
Hoezo goedkoop duurkoop @Rosinfield ? :shocked: heeft me genoeg gekost hoor en setje was enkel 100 euro goedkoper dan normaal omdat de verkoper het liggen had omdat een klant fout besteld had, maar dus wel gewoon nieuw uit de doos.

@EdK

Kan het proberen maar ben er uiteindelijk niks mee, ga hem zo proberen verkopen standaard gaat zo'n Skoda in België beter verkopen, het is geen gemeen tuninggoed a la GTI en BMW. Verder geen zin in het gedoe voor twee dempers breng de set wel naar een ijzerboer de metalen staan hoog.

@Tees

Huidige velgen gaan belachelijk staan onder een stock Skoda, heel veel kopers gaan daar al op afhaken, het geeft weg dat hij getuned is geweest en stock is dat niet het geval, waarschijnlijke kopers zijn mensen die veel plek nodig hebben en de auto als pure lastezel gaan gebruiken, waar de kinderen achterin mogen freten en drinken en vader de keet nooit kuist, die komt echt niet bij een liefhebber terecht want die zijn er niet voor dit soort auto's. Helaas, want het is een geweldige auto ( behalve qua performance ).
 

EdK

Forumguru
de metalen staan hoog.
Ja wel 14 cent de kilo...... nou met beetje massel kun je met bijleggen een krat bier kopen....
En als je die 2 schokbrekers nieuw van hem kan scoren en dan de gehele set op marktplaats zet dan kun je dagje naar pretpark met de koters en kan je vrouw ook nog mee.

Wel ik persoonlijk voor tweede gaan !
Het is gewoon een garantie verhaal in mijn ogen, of ik de wagen nog wel of niet heb is hun zaak niet.
 

Kanerr

Forumguru
Jeffrey, ik vind het jammer om te lezen dat je er pech mee hebt.

Maar ik vind het jammer(der? :laugh:) dat je met slechte service altijd de producten de schuld heeft. AP is echt wel een goede set en het kan zomaar een montage probleem zijn geweest (niet verticaal gehouden, paar x ingedrukt etc.) of je moet toevallig een slechte batch getroffen hebben... Het blijft tenslotte een product wat vanuit de fabriek komt met verschillende grondstoffen en het kan zijn dat bij een ene batch het net niet goed uit is gepakt.

Dat de verkopende partij geen goede service verleend is een ander verhaal, maar je kan geen service verwachten zonder dat je daar naar vraagt. Maak a.u.b. geen aannames van een bedrijf zonder met ze gesproken te hebben.

Verder is echt niet zo dat een demper stuk gaat door putdeksels. Dat is echt klets, dat mogen ze je ook niet verkopen!

Zoals @EdK vermeldt.. Ik zou er echt een zaak van maken, al is het puur om de oneerlijkheid eruit te krijgen! Het hoort langer mee te gaan dus zou ik klagen.

En je oude schroefset is zelfs met lekkende achterdempers nog goed 200euro waard, dus ik zie het probleem niet zo.

Met tunen in Belgie wist je al van te voren dat er dit soort zaken spelen, maar geef dan niet alles en iedereen de schuld terwijl je er niks aan wil doen of er geen tijd in wil steken.

Voel je niet aangevallen trouwens makker, want ik leef echt met je mee en het is altijd klote om dit soort berichten van je te lezen omdat je er zo gepassioneerd voor bent!
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Je hebt helemaal gelijk, maar heb de energie ook niet meer om er nog in te investeren, en er een zaak van te maken voor een auto die toch weg gaat, ik heb momenteel heel andere prioriteiten, geld is belangrijk, principes ook, maar ik ga me er mentaal niet verder moe aan maken, ik wil niet eindigen zoals andere in m'n kring die ook altijd geld op één zette, ik zet mijn gemoedsrust liever op één en spuw hier men gal en move on.
 

Chrisjemol

Forumguru
............
Huidige velgen gaan belachelijk staan onder een stock Skoda, heel veel kopers gaan daar al op afhaken, het geeft weg dat hij getuned is geweest en stock is dat niet het geval, waarschijnlijke kopers zijn mensen die veel plek nodig hebben en de auto als pure lastezel gaan gebruiken, waar de kinderen achterin mogen freten en drinken en vader de keet nooit kuist, die komt echt niet bij een liefhebber terecht want die zijn er niet voor dit soort auto's. Helaas, want het is een geweldige auto ( behalve qua performance ).
Dat slaat echt nergens op, jouw aannames snap ik echt niet…
Ik heb ook zelfde superb gehad en ik ben dus iemand die hem nooit reinigde en waar de kinderen alles mochten slopen en gaf er geen zak om??
(MOD-BREAK)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Joh doe rustig, ik wilde met een extreem duidelijk maken dat het publiek dat verlaagde auto's zoekt niet zoekt naar een verlaagde Superb, het was bedoeld om er een grappige kwinkslag aan te geven door een stereotiepe te geven van mensen die hun auto echt gebruiken en er niet te veel van aantrekken. (MOD-BREAK)

@hemi24

Wat nu lopen janken? Ik geef alleen aan dat het vertrouwen wel weg is, 2 lekke dempers na zo'n korte periode, eens benieuwd hoe jij zou reageren, verder geef ik gewoon aan wat er gaande is en wat IK er mee ga doen, en in dit geval is het het goedkoopste om de auto weer stock te zetten, wat ook beter is voor het publiek dat doorgaans een Superb zoekt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan